Gott nytt år

Gott nytt år till alla som läser här så här lite i efterhand. Hoppas alla hade en trevlig nyårafton.
vi hade det bra.
Hade tänkt dikta ihop nån slags årskrönika som jag brukar göra senare när jag får tid. Det är rätt roligt.
Jag hoppas 2009 blir ett bra år för mig och för alla andra. Det känns bra i magknuten så det blir förmodligen en jättebra början till att börja med.

Idag ska vi rensa i huset. Kasta och stoppa undan. Enligt Marcus bara kasta kasta kasta..enligt mig stoppa undan stoppa undan och kasta som sista alternativ. Nej men ska bli skönt att rensa lite ett bra sätt att börja det nye året på..

På söndag ska vi på Claras dop i Västerås. Kan inte påstå att jag känner mig tok exalterad över det. Men eftersom dom kom på Nathanaels dop och att jag gått på alla andras dop så måste man ju..
Det är inte det att jag inte vill träffa kusinerna eller morbror utan det att det kommer i majoritet upptagna snobbar med överlägsna blickar och som körsbäret i cocktailen så kommer även min morfar med familj.
För er som inte redan vet så kan jag ge en kort förklaring..Min morfar har aldrig tilltalat mig i hela mitt liv,inte ett ord på 25 år. inte för att jag sörjer för det för av det jag hört så är han en riktig skithög. Varken min mormor,mamma eller moster har något positivt att säga om honom. Den enda i släkten som har kontakt med honom är min morbror.
Jag har genom åren haft jätteproblem med att förstå hur han kunnat vara gift med min underbara mormor..den ruttna personligheten går inte ihop med min mormors..jag kommer nog aldrig att fatta..Sen har jag svårt att få in i huvudet att mormor varit gift och sambo eftersom hon bott själv i hela mitt liv..
Ja ja nog om det nu vet ni varför jag inte ser fram emot dopet direkt mycket..Kanske ska tillägga att han på Fannys dop frågade min moster vilka jag och Jocke var..och i Sevalla för 13 år sedan sa han rakt ut "vem fan är det där då?" om min mamma,han kände inte igen sitt eget barn..skithög..

Nej nu ska jag ta tag i saker här hemma..Eva kommer och passar lilleman sen så vi kan koncentrera oss på rensningen till 100%..

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback