hej hopp o godkväll

long time no see.
Varit en hektisk vecka som vanligt med födelsedag,två besök på barnakuten med Nathanael som varit jättesjuk och så en prakt förkylning uppe på det plus provskrivning i skolan.

MIn födelsedagskväll fick vi fira på barnakuten dit vi åkte med N för att han hade en "burkig" andning och en otäck hosta och hög feber. Han fick inhalera adrenalin i två omgångar och så fick han kortizon sen fick vi åka hem för att komma tillbaka till närkuten på astrid lindgrens barnsjukhus dagen efter. dagen efter tog dom prover i halsen och stick i fingret som visade på ett virus så fick bricanyl mot andningen och sedan kunde vi åka hem.
Marcus var på  jobbet under tiden vi var där så fick vänta på honom innan han kunde skjutsa oss hem så vi fikade i cafeterian jag och Nathanael,det var mysigt=)
Mitt i fikan blev det barndutryckning då det brandlarmet gick och det kom fyra barndbilar. Ingen eld var i sikte så ingen sprang ut men jag hade ändå tanken att vi kanske skulle llämna byggnaden. Nathanael blev däremot imponerad och stod och tryckte näsan mot rutan och tittade på brandbilarna=)

provskrivningen i skolan gick utöver förväntan. Jag hade knappt hunnit plugga något eftersom Nathanael varit hemma från dagis hela veckan så den enda plugg tid jag hade var ett par timmar på kvällarna. Hade inte höga förhoppningar när jag promenerade till skolan i torsdags morse men när jag promenerade hem på eftermiddagen så kändes det kanon. Man kankse inte är så dålig i skolan som man tror?

Nathanael och Marcus som båda varit sjuka denna vecka har naturligtvis smittat mig så nu dras även jag med praktförkylning,inte så kul då jag varit sjuk redan 2 ggr senaste 4 månaderna plus praktförkylningen som jag drog på mig nere på öland i somras. Men men vad ska man göra? Det är ju sådana tider nu och nu när N har börjat på dagis så får man nog räkna med mycket sjuktid kommande månaderna.

Imorgon ska jag till dagis med lilleman. Han missade ju 4 dagar av sin inskolning nu när han blev sjuk så får ta några extra inskolningsdagar nu i veckan. Får se om det går att lämna imorgon och sedan gå hem eller om jag får stanna med honom. Det kvittar för mig bara det känns bra för honom. 
Han är så tapper våran lilla kämpe. Han har varit så snäll trots att han varit så sjuk. 

Mamma och Thomas sov här från igår tills idag. Vi bjöd hit dom eftersom vi inte har möjlighet att åka till V-ås just nu. De hade inte träffat N på nästan en månad så tyckte att det var dags. Vill inte att det ska gå så länge mellan gångerna så att han hinner bli blyg. Vi hade trevligt,Henke kom hit också och vi åt tacos och småtittade på melodifestivalen. 

Idag följde mamma och Thomas med hem till Britta och åt. Dom blir lika chockade vaje gång över hur mycket mat och fika som hon släpar fram. Själv har jag blivit van så jag reagerar inte längre men i början så tyckte jag att både Britta och Marcus övriga familj var lite små konstiga som typ gjorde "kalas" varje helg och beter sig "fint" i varandras sällskap. Det är svårt att förklara,situationen är bara märkbart märklig när man som ny kommer in och ser det med ovana ögon. Inte för att det är otrevligt på något sätt bara stelt och lite krystat i början. Det pratas lättsamma ämnen och väder och vind ungefär.och sen en massa mat och fika på det..

Nu ska jag krypa ner i soffan med min krysstidning. Fick en prenumeration på lätta kryss av mamma o Thomas i julklapp och första numret kom förra veckan. Älskar att lösa korsord. Det är ett av mina många sätt att koppla av på. Sen är kul att ha i bilen ner till Öland,på stranden eller när Nathanael badar i badkaret och man sitter på toalocket och vaktar. 
Kanon helt enkelt. Nej nu ska jag kryssa tills Marcus har kollat klart på Heroes. 

Tjing!

 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback