slutspurt

Är inne på slutspurten för denna termin. Gjorde sista lektionen i bageriet i skolan i går. På måndag gör jag sista praktiska provet om måndagen efter det skriver jag det sista teoretiska. Sen är jag klar med culinar utbildnining AB för iår. Återvänder i mars för 7 veckors choklad och konfektyr kurs. Resten är praktik praktik praktik på Vivels. Om jag inte byter efter nyår,får se hur det blir med det. Behöver jag säga att det ska bli väldigt skönt med jullov?Fy fasen vad denna höst har krånglat. Krångel med skolledningen och odugliga lärare som inte är som dom ska,krångel med sjukdomar som avlöser varandra,krångel med csn,krångel med läkare som inte ringer på bestämda telefontider,krångel med tv boxen,krångel med praktiken,krångel med diskmaskinen..det har krånglat och motarbetats hela hösten. Men av motgångar blir man stark och jag har tagit mig igenom skolan med bra betyg trots att jag inte fått den hjälp som jag önskat =)

Idag är mr sjukdom och hälsar på igen. Nathanael är hemma med feber och är dunder snorig. Stackars lille pluppe,han har haft en tung höst han med. Jag är ledig idag så det är jag som är hemma med sjukling. Han sover nu så passar på att plugga lite och titta in här under tiden. Ska gå igenom receptpärmen inför måndagens praktiska prov och lite annat. Sen blir det teori på hög nivå. Fy fasen vad jag kommer att få slita fram till den 14e..Men sen..sen..är det nästan månaden ledigt med skolstart igen den 11e januari. Tjoho..

hade apnice i v-ås btw. Hann med uno,sen kvällspromenad, ängsgärdet,erikslund,yatzy,viksängtankar, Hälla, Hella och Jocke, mormor, och lite annat. Jag behövde det verkligen. Det enda som saknades var Mikkiz och stan så hade det varit komplett. Men som Mikkiz sa;det går fler tåg..
Mamma och Thomas blev mycket förvånade men glada över våran suprisevisit iaf.

TJING!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback