Lucia

Lucia morgon. Eller det är det ju på söndag men i "dagisanda" så är det idag. Varit på ett kort men fint Luciatåg på dagis nu på morgonen. Det enda kruxet var att lilleman inte ville vara med så han var den enda av 14 barn som satt på mammas arm istället för i tåget. Men men. Självklart blev man besviken för man ville ju ha kort på hans första riktiga Lucia (förra året på öppna förskolan räknas inte) men det gick bra ändå.Tog massa fina bilder efteråt istället.

Känner mig oerhört trött idag. Kan bero på att jag var vaken sent igår och att jag inte intagit någon frukost än.
Hade tänkt åka iväg och plugga på nåt fik idag eller bibilioteket men Marcus snodde mitt busskort imorse eftersom han var på julfest med jobbet igår. Sen ska han till kista efter jobbet en snabbis så då blev det enklare med buss istället för bil.
Så det blir till att plugga hemma iaf,men det ska nog gå bra.
Imorgon ska vi baka pepparkakor till Nathanaels stora lycka.Pippi bakar ju pepparkakor så det är ju guld värt för honom att få göra lika,Pippi tokig som han är.
Hoppar Lussekatterna iår,vi äter liksom inte upp dom. Har kvar i frysen från förra året.
Ska julbaka nästa helg tänkte jag. Ska bland annat baka glaskakor,ett kul recept som jag hittade i en bok jag fick av mamma. Ska göra blåbärskakor också med jordgubbsbitar i.Mumma.

Nej nu ska jag äta frulle och sen sätta igång med plugget..

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback