dusty

Sitter i sängen med solen strålande in genom fönstet. Underbart.Egentligen är jag dum som sitter inomhus men har ringt runt till tänkbara praktiskplatser vilket jag inte kan göra utomhus eftersom grannen håller på att slipa på nåt.
Ringde Ica Maxi och ska återkomma till rätt person imorgon och så ringde jag Europa bagarn men rätt person skulle åtekomma måndag. Det är dom två jag är mest intresserad av så jag ska kolla med dom först innan jag söker vidare.
Många har fördomar mot maxi för att det är en butik men deras bageri är helt okej och precis som alla andra bagerier så gör dom allt från grunden. Många tror att de använder färdiga pulver och halvfabrikat från affären.
Europabagarn är jag sugen på också och jätte trevlig dam jag fick prata med därifrån.

Tror dessutom att det finns stor chans att få arbete där efteråt om man spelar sina kort rätt.

Skulle ha cyklat till gamla skolan idag och satt upp mina lappar och hämtat mina betyg och arbeten från i våras men jag orkar bara inte så jag tar det på fredag när vi ska åka och lämna Nathanael i Västerås.

Har haft bageriteori idag och vi har pratat mjöl och hävningsmedel hela förmiddagen. Inte allt för tråkigt men heller inte allt för kul. Var roligt dock när hon skickade runt 17 olika burkar med pulver innehåll och vi skulle gissa vad det var (olika mjöl och hävningsmedel) och vi lyckades pricka in rätt många rätt.=)
Har fått en del läxor så nu börjar det märkas att vi läser en intensivkurs..
Imorgon ska vi ha livsmedelshygien igen med galne Mats. Den läraren är inte bra och det verkar så gott som ingen tycka. Han gapar och skriker och tappar tråden ett antal gånger och så blandar han ständigt in sina egna åsikter i läroplanen så man vet inte vad som är regler och vad som är hans tycke. Nej jag gillar honom inte alls. Mariannes lektioner är roligare för där är det inte bara prat prat prat utan vi fåt uppgifter blandat med pratet.Vi deltar mer i våran egen lektion kan man säga.

Nog om skolan...

Ska bege mig ut på gården där killarna är och leker..tänker bara hänga med min familj fram till middagen nu,
Ska cykla iväg en sväng till Therese ikväll vid 19 tiden. Blev ju aldrig av förra veckan pga ovädret..

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback