Glad Påsk

Jag har inte gått och dött utan bara haft fultl upp. Helgen gick åt till praktiska saker och sedan blev det plugg och på det magsjuka. Tack och lov så fick bara jag magsjukan och de andra klarade sig och tack och lov igen för att den bara höll i sig i två dagar. Men jag var helt däckad med hög feber och ledvärk så in i bomben.Efter ett samtal med vårdguiden så fick jag veta att jag tydligen led av den värsta magsjukan man kan ha som även slår sig som en förkylning. Kul att höra det när man mår som en skit på en pinne..Men men nu mår jag bra igen och njuter av påskhelgen och det underbara vädret.
Vi har monterat ihop hammocken nu som använts flitigt idag.
Mamma och Thomas har varit här från ons kväll tills idag. Har vari trevliga dagar. Igår var vi iväg med Nathanael till frisören så han fick klippa av sig sitt långa hår. Nu är han jättefin och blev stor på köpet. Friseringen gick kanon bra och han sa inte ett ljud. Tog knappt 10 minuter. Åkte och besökte Marcus och Eva på jobbet efteråt och visade upp nya frisyren.
Spenderade hela eftermiddagen ute i solen. Nathanael lekte med både Thomas och Marcus och sprang runt som en tok på gården.
Kvällen gick åt till att lira uno. Spelade i 3 timmar. Tyvärr var jag inte okrossbar denna gång då mamma tog över tronen istället. Thomas var ganska sur=)
Idag har vi städat och lagat mat och varit ute i solen. Kl 15 åkte dom tillbaka till västerås och tog med sig Nathanael. Vi ska ju dit imorgon på påskbord hemma hos mormor så får tillbaka honom då.
Ikväll ska vi njuta av lugnet,barnledigheten och ha det allmänt bra. Ser fram emot att åka till mormor imorgon. Ska bli sjukt gott med påskbord och ska bli kul att träffa kusinerna.
Har gått igenom alla kartonger på vinden med Nathanaels urväxta kläder idag. rensat ur kläder som vi inte ska spara och så. Ska lägga ut det på tradera sen när jag hinner. Onödigt att det ligger på vinden när andra kan använda det. Ska även skänka bort kläder till välgörenets organisationer.
Jag som tyckt att min son haft dåligt med kläder,fick bevis på motsatsen nu när jag såg allt framför mig samlat. Fy sjutton vad kläder ungen har haft på bara 1½ år. Blir så när man har stor släkt när han har en mamma som älskar att handla barnkläder både i butiker och på tradera=)

Nej nu ska jag faktiskt plugga lite trots påsklovet. Har ju prov på tors så här kan man inte ligga på latsidan inte..

Ha en fortsatt trevlig påsk,det tänker iaf vi ha =)

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback