God kväll

Vad mycket stdäning det blev. Inte ett dugg om jag ska vara ärlig. Får ta det på söndag istället. HAde varit skönt att fått det gjort idag men men..HAr hållt undan allt småplock sedan våran stora städning innan kräftskivan så nu är det prydligt och fint. Bara dammsugning och moppning som behövs och så dammning så klart. Ska även dammsuga under soffan. Har ju hörn soffan som man måste haka isär när man ska dammsuga under den vilket jag inte kan själv så tyvärr blir det inte gjort så ofta som jag önskar att det skulle.
Jag är ju väldigt petig med att ha rent på golven. Tänker ju på katterna som springer runt på den höjdnivån och så Nathanael numera också.
Jag försker att släppa lite på mitt pedantiska beteende och vara lite mer " fri" men det är svårt..jag städar automatiskt på nåt sätt.Thats me..

Nu ska vi se en film som heter 21 och är en verklig film om spel i Las Vegas. Tycker själv inte att det låter som någon höjdar rulle men det har jag ju sagt så många gånger om filmer som Marcus valt och så har det slutat med att jag tyckt att den varit bättre än vad han tyckt så ska inte säga något nu innan jag sett den.

Jag insåg idag när vi satt och åt middag hur mycket jag längtar till julen. tror denna längtan dök upp utav att Nathanael hade rotat frma en knippe med pepparkaksformar ur en kökslåda. Jag tycker det är så mysigt med julen och det har jag alltid tyckt. Bästa dagen är Lucia. Älskar att vakna tidigt och titta på Luciatåget på tv och äta hembakta lussekatter. Brukar gå och sjunga hela dagen sen alla Lusse sånger..Det är så fint och ger en sån lugn och mysig stäming.
Men jag älskar det mesta som har med julen att göra. Pyntet,maten och Kalle Anka så klart. Alla dåliga julfilmer som visas varje år och jag älskar att dricka julmust och äta pepparkakor.
Inte för att jag är religös men jag skulle gärna gå i kyrkan under julen. Jag tror det ger ett lugn och en sinnesro som man sällan kan uppnå. Kyrkor är vackra och de borde väl vara ännu vackrare under juletid eller?
Vad jag babblar på...Bäst att sluta innan det spårar ur..

Ha en fortsatt trevlig kväll..

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback