Då har man gjort det där läskiga..

Jaha då har man gjort det där läskiga..sökt jobb. Jag gillar verkligen inte att söka jobb.Får ont i magen av att skriva de där ansökningsbreven. Tycker inte om att sälja in mig själv hos folk liksom. Men men nu är det gjort..Känns läskigt att man snart inte ska vara mammaledig längre. Trodde ju att jag skulle vara hemma till januari men tydligen så är det lättare att få jobb på hösten så då sa min kära underbara Marcus att han kunde tänka sig att tidigare lägga sin pappaledighet för min skull..så snart kanske man är en arbetare med lite tur..hua..nu är jag rädd..

Det är omgörartagen här hemma som jag så vakert kallade det tidigare när jag pratade med Therese. Vi flyttar om,rör om, packar om,rensar om och så vidare..Ska ha kräftskiva/visa upp hus på lördag så då vill man ju kunna vra lite stolt över sitt he´m och snart så är vi där..Satt i två timmar igår kväll och planterade om mina inomhus blommor i större nyinköpta krukor (vilket behövdes kan jag lova) och så var vi på Ikea och handlade lite. Köpte en fotoram bland annat till porträtt kortet på Nathanael och så köpte jag en kortare gardinstång till köket då jag ska ha två kortare stänger istället för en enda lång som jag har nu. Som sagt så har vi tusen ideér om hur vi vill ha det och det är kul.
Köpte en hylla idag på Erikshjälpen för 120 spänn! Visst den behövs slipas och lackas om men det är det ju värt. Lack får vi för en femtilapp och slipmaskin har min kära låtsaspappa så en helt okej dvdfilmshylla för 17o spänn kan man ju inte gnälla över. Köpte ju Nathanaels hylla för 200 begagnat och den blev ju hur fin som helst efter att jag slipat och målat den ljusblå. Värsta är att vi måste flytta om i vardagsrummet nu för att det ska se bra ut med den och det var det enda rummet vi inte hade tänkt röra men men..Många järn i elden..me like =)


Nej nu ska jag ta tag i saker härr..vet inte vart jag sak börja bara...

Tjing!

Kommentarer
Postat av: micaela

Håller tummarna för dig med jobbsökandet =)

2008-09-02 @ 20:27:02
URL: http://mrselmos.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback