några dagar där,några dagar här

Idag var vi på bvc och Nathanael fick sitt tredje vaccin. Han blev lite ledsen men det gick fort över. Han vägde 10,9 kilo och är 79,5 cm lång. Jag trodde att han hade gått upp mera men icke.
Vi gick direkt till öppna förskolan efter. Sussie och Alvina skulle dit och vänta på oss. Var där i två timmar. Nathanael som fått vaccin plus sovit dåligt var inte på strålande lekhumör direkt så han lekte mest för sig själv och ignoerade de andra totalt. Men jag märke att han tyckte om att vara där.


Igår var vi i Västerås hela dagen. Var hos mormor först och fikade och åt lunch. Anna var där också. Jocke kom och åt också. Efter maten så skjutsade han ner mig till bussen på sin flakmoppe som han använder i jobbet. Jag vägrade först att åka med men han lyckades övertala mig. Det var kul men halvläskigt över kullerstenarna i centrum. Jag tog bussen hem till Mikkiz. Där drack vi kaffe och snackade. Det var längesen vi träffades bara hon och jag så det var riktigt trevligt.
Kollade i hennes fotoalbum efter kort till mitt projket som jag håller på med som hon ska få när hon fyller 25 men jag hade de flesta av bilderna så det blev bara en massa garv istället åt alla fula kort.
Hon följde med mig tillbaka till Viksäng. Tog en snabbfika hos mormor sen vidare hem till mamma. Ägnade en tid åt att scanna in alla foton som jag hade med mig hemifrån till projektet,Nathanael fördelades mellan mamma och jocke under tiden.
Käkade middag och sen tog jag,Mikkiz och Nathanael bussen ner till stationen. Stod och pratade ett tag innan vi sa hejdå. Var riktigt roligt att träffa dig darling,ses den 19e =)

Nathanael sov hela resan tillbaka till sthlm. Marcus mötte oss i Spånga C och vi tog en promenad hem tillsammans hela familjen. Det var mysigt. Tillbringade kvällen åt massa mys och arkiv x.

Imorgon har jag faktiskt inte så mycket inplanerat för en gång skull. Ska fixa några mindre ärenden och struktuera upp lite i mitt projekt. Ska skriva lite i Nathanaels första år bok också. Lär bli promenad och utelek också om vädret tillåter.

På lördag kommer Henke hit. Ska se Sverige-portugal,äta gott och umgås. Han är en fin människa och vi gillar att ha honom här. Han är väldigt förtjust i Nathanael också,dom funkar jättebra ihop.
På söndag kommer mamma och Thomas hit. Thomas ska byta plats på trappgrindarna och så ska han montera ihop databordet. Ska bjuda dom på mat tänkte vi,måste komma på något roligt bara.

Nu ska jag pösa ner i soffan en stund och lugna nerverna efter programmet det okända som jag såg nyss,skitläskigt ju =)

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback