back to school

Hade inte en av de bästa dagarna igår direkt. Åkte som sagt in till stan för att skriva in mig till skolan. För att dra det kort så fick jag sitta i 3 timmar i kö för ett samtal som tog 20 minuter. Klockan halv fyra var jag klar och jag som trodde att jag skulle vara klar senast kl två. Var grymt sur över att hela dagen hade gått åt till att sitta där,jag som hade massor att göra.
Väl hemma så kom jag hem bara minuter innan Marcus. Vi gjorde lite av vårat eget och sen fixade vi mat.
Åt potatis,kotletter och beanaisesås och till det en ostsallad. Kanongott. Tittade på det okända kl åtta och sen tog jag en lång härlig dusch. Kröp ner i sängen med levande ljus i fönstren och tittade lite på film och mös. Det var en väldigt trevlig kväll det vilket jag behövde för att väga upp till min dåliga dag.

Imorse vaknade jag tidigt. Tittade på två avnitt av sex and the city i sängen och åt sen frukost. Lyssnade lite på en gammal Bsb platta och strosade omkring i en för stor tshirt och kände mig lite som Carrie.
Ringde och beställde mina betyg från Västerås eftersom jag inte hittade mina som jag har här hemma någonstans.
Har åtta dagar på mig att skicka in dom till stället som jag var på igår.

Vd kom jag fram till igår då?
Jo i Januari så börjar jag plugget igen. Hade tänkt börja detta månadsskift men insåg att det skulle bli för tight med tid så det fick bli januari. Så den 8e januari sätter jag mig i skolbänken igen..Hade tydligen bara 2 ämnen kvar att läsa för resten ingår tydligen i inriktningslinjen sen..perfekt I say.
Kvinnan som jag talade med var helt supergullg och blev eld och lågor när jag berättade om mina idéer kring inriktningsval. Helt plötsligt så hade hon spikat hela min studieplan och tänkte slänga in mig på en av mina inriktningsval redan i höst.
I HÖST,skrek jag rakt ut och alla stirrade på mig som att jag inte var klok. Jag blev så paff så att jag inte riktigt tänkte på att jag inte var själv där. Men vi får se hur det blir med det. Har ju inte ens bestämt mig för om jag ska välja det eller det andra alternativet än. Det är svårt sånt där.
Grejen med alternativet hon vill slänga in mig på i höst är att det är en väldigt mansdominerad branch och som tjej hur stor chans har man då att få jobb? Jag vet inte om det är svårt att få jobb som tjej men det skulle vara tråkigt om det var så.

Nej nu måste jag dra igång med lite saker som jag bara MÅSTE få gjort idag..sen ska jag ta en promenad i solen.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: mikkiz

nu blir jag ju nyfis.. vad har fröken tänkt att plugga egentligen?? Visste inte ens att du hade dessa planer.. =)

2008-10-23 @ 17:18:09
URL: http://mrselmos.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback