vardag is the shit

Har haft en förträffligt bra vecka. Massor att göra men inte på ett jobbigt sätt. Helt kanon.

Var i Västerås i tisdags också vilket var nice. Både jag och Nathanael är sedan dess nyfriserade. Det gick jättebra med Nathanael hos frisören vilket jag inte trodde att det skulle göra. Han fick en kaka och så  var lyckan total.
Själv kapade jag 15 cm av mitt risiga hår så nu känns det levande och fräscht igen =)
Fick tips på flera lätta frisyrer och uppsättningar som jag ska prova mig på nåndag..
Träffade även Mikkiz i V-ås vilket alltid är trevligt=)

I går sov Nathanael hela förmiddagen så jag lallde runt här hemma och tittade på två avsnitt av sex and the city också =)
Hur soft som helst. Gick till öpnna förskolan på eftermiddagen pch blev kvar tills dom stängde vilke aldrig hänt förut. Julpysslade lite där och gjorde en fin liten juklapp till mamma.
Kvällen spenderade jag och Marcus med att spela badminton i spångahallarna.
Dom som känner mig vet att jag älskar att spela badminton. Vi hade riktigt roligt och var helt överens om att göra det till en löpande aktivitet. Eva var hemma med Nathanael så vi behövde inte ta med oss honom vilket var skönt.

Idag ska vi till öppna förskolan igen. N sover nu så ska fixa lite lunch och invänta att han vaknar först. Ikväll ska jag promenera med Therese vilket var ett tag sedan nu så det ska bli roligt.

Kanske ska nämna att Nathanael har fått dagisplats nu. Fick ett brev igår om det. Hade ont i magen innan jag öppnade det och bad högt för mig själv om att han inte skulle placeras i Tensta eller Rinkeby. Vi vill inte ha honom där och det grundar absolut inte i några rasistiska åsikter utan helt enkelt om att vi vill att våran son ska lära sig prata och utveckla sitt tal på ett ordentligt sätt och det är dokumeterat att barn som går på dagis med majoritet invandrarbarn inte lär sig prata så bra och snabbt som de ska. Därav våran önskan att han inte ska hamna där. OCh det gjorde han inte heller. Eller jo på sätt och vis .Dagiset han fått plats på ligger i Bromsten med tillhör Rinkeby kommun. Vi har max 500 meter till dagiset från oss vilket är okej,hade ju kunnat hamna i Sundby eller Kälvesta eller nåt och då hade det blivit långt att gå.
Har bokat besök imorgon för att komma och titta innan vi bestämmer oss för att tacka ja till platsen. Man vill ju se lokalerna,träffa personalen och fråga vad dom har för "anda" innan man slänger in sin unge hos främlingar.
Usch jag har sådan dagisångest nu när jag vet ett konkret datum han ska börja. Hur överlever man att lämna bort sitt barn till främlingar första gången? Jag vet att några av mina läsare har barn på dagis så ni får gärna dela med er av eran erfarenhet gällande det.

det är vad vi ska tillbringa morgondagens förmiddag med. Eftermiddagen ska vi tillbringa i sumpan då jag måste handla lite nödvändigt. Kvällen blir det god mat och idol =)

Vad vi ska göra i helgen är oklart. Marcus håller på att kolla upp med kusiner och annat vad som händer så än så länge har vi inte bestämt något mer än att vi ska till Britta på söndag och äta och kolla på världcupen =)

Måste springa upp och fixa krubb nu,galet hungrig blev jag..

Bjuder på lite bilder från veckan..


sångstunden på öpnna förskolan..Nathanaels bästis Alvina i röda klöver klänningen.
 Nathanael posar hemma

Lyckan är total...att knappra är det bästa som finns..

Fingerlek med fingerfärg

kexpaus på tåget till Västerås

klipp klipp hos frisören

nyklippt kille fikar med mamma och Mikkiz hos mormor och morfar

Och vet ni vad? Jag kan gå helt själv nu! =)

TJING!

Kommentarer
Postat av: Micaela

grattis till dagisplatsen!

2008-11-20 @ 12:19:05
URL: http://mrselmos.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback