Impulsvisit,packångest och frisörkunskaper..

Åkte på en impulsvisit till västerås igår utan att säga någonting. Överaskade mamma och mormor genom att bara dyka upp när de vart och slängt sopor i sophuset. Mormor såg först helt skräckslagen ut och sen chockad näär hon såg oss..det var lite kul..

Spenderade ett par timmar hos mormor och sen vidare hem till mamma efter ett stopp på ICA.
Min bror dök upp på ett strålande humör för en gångs skull men hans Emma var likadan som vanligt..Hur orkar hon?
Spenderade lite tid med dom och fick garva en hel del då min bror inte är klok på en fläck.
Nathanael sov med morfar en stund så kunde bara vara i två timmar,det var skönt.
Nathanael fick en jättesöt Nalle ppuh med sparkdräkt och kaninöron och en tuff liten mjukiskossa av brorsan.
Mikkiz och Carina ramlade in och vi satt ocj snackade på balkongen. Jag och Mikkiz i ena hörnet och mamma och Carina i det andra. Jag och Mikkiz fastslog att det vi pratade om var mycket roligare än deras kärringbabbel =)
Trots att jag tog ett senare tåg än planerat hem till Sthlm igen så flög tiden där på balkongen iväg och det var dags att ta son och vagn och gå till stationen. Han lekte så fint i sin vagn hela resan hem vilket var skönt för jag var så trött.
Väl hemma gav jag honom nattflaska direkt eftersom klockan hunnit bli dags för det..men vad händer?!!
Efter att ha druckit upp hela så drabbas han av någon akut magsjuka plötsligt och kräks kaskad spyor hej vilt..Han lyckades kräkas ner sig själv,mig.vardagsrumsgolv,hallgolv,tvättstugan och skötbordet och lite på köksgolvet.
Kändes inte allt för nice men vad gör man? Gamla jag hade blivit hysterisk och ringt till Marcus och tvingat honom att komma hem men inte nya jag inte..Jag gick lugnt upp i duschen och duschade av den lilla kräk maskinen och sedan på med ny blöja och sen ner i matstolen. Medan han satt så fint och lekte så var det bara att skura bebisspya..Klar med det gav jag honom en ny flaska (efetr att ha provat med vatten o juice för att se om det stannade kvar) eftersom han kräkts upp allt han ätit under dagen. Mös i soffan och sen somnade han i mitt knä ungefär 1 timme senare än normal sovitd.
Marcus kom hem strax därefter och vi krashade i säng nästan direkt.

Idg sitter jag här med packångest så in i norden. Innan jag fick barn hade jag måttlig packångest eftersom jag jämt fick för mig att jag glömt nåt. Nu är jag övertygad om att jag glömt nåt viktigt som är Nathanaels och blir smått hysterisk när jag ska packa..löjligt jag vet..Jag menar skulle man ha glömt nåt så är det väl inte farliagre än att köpa en ny eller klara sig utan om det alternativet skulle funka..Men men ska sätta mig och skriva packlista vid lunchen sen.

Har kommit på det ultimata sättet att kolla om frisöryrket är något som passar folk. Man klipper en häck och ser hur bra det blir..Blir rakt och snyggt och perfekt så är det ju givet att man ska bli frisör.
Jag klippte våran häck i morse och fick resultat "enbart klippa toppar" då mitt reusltat var okej men inte kanonbra. Så inget frisör jobb för mig inte får nöja mig med att klippa toppar..inte för att jag gråter blod direkt då jag inte har ett sug efter att bli frisör direkt..

Nej lunch nu och den där jäkla packlistan då..

Tjing!



Kommentarer
Postat av: micaela

gamla du hade packat hela hemmet "för utifall".. =)

2008-06-18 @ 16:03:01
URL: http://mrselmos.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback