Denna veckan

Och så var det dags att dra denna vecka i en snabb sammanfattning.
Tänkte passa på nu medan min kära lilla son hoppar sig trött i sin hoppagunga.

Måndag:

Gjorde inte mycket. Var hemma och städade,tvättade och plockade. Rensade och ansade blommor. Mös hela familjen på kvällen. Regnet vräkte ner hela dagen.

Tisdag:
Promenerade på dagen och umgicks med min son. Lekte i sandlådan och bara var. Mackan (Nathanaels fadder) kom på kvällen och vi grillade och tittade på Grekland- Sverige i fotbolls EM som Sverige vann med 2-0.
Plöjde ett antal kapitel i min bok efter att plutten somnat.

Onsdag:

Promenerade och tog det allmänt lugnt. Var iväg ochhandlade en sväng och roade lillherrn. Regnade tillofrån hela dagen. Kvällen tittade vi på en film som var någorlunda.Hero wanted hette den. Slocknade direkt efter det. Lillfisen vaknade mitt i natten och mådde mindre bra. Drömde hemsk mardröm om min bror som gjorde att jag inte kunde somna om.

Torsdag: Hemma på förmiddagen. Tvättade och plockade lite. Ansade alla mina pelargoner och margaritas.
Mötte upp Sussie och Alvina. Tog en promenad till Spånga C. Kollade lite på Erikshjälpen men köpte inget. Sussie köpt en jättesöt sekretär. Tog en fika på kondiset och sen promenerade vi hem. Sa hejdå vid bussen eftersom hon skulle till sitt jobb. Vi gungade i lekparken en lång stund och sen gick vi hem och åt mellis. Fil och macka blev det.
Jag blir lika tagen varje gång han äter det nu. Det är precis som att det går upp för mig hur stor min lilla kille har blivit varje gång han äter fil och macka.
Tog en promenad sen för att få plutten att somna. Han var ej samarbetsvillig då han var övertrött men efter att ha suttit och sjungit och vaggat på en parkbänk en stund så sov han djupt. GIck hem och läste i min bok tills Marcus kom hem. Åkte ut till Barkarby för att hämta ut fotoporträtten som vi tog för 3 veckor sedan på babyland men de hade stängt för inventering så får pka tillbaka imorgon istället. Så jäkla surt.
Åkte hem och tittade på ett avsnitt av arkiv x som vi håller på att ta oss igenom nu när vi plöjt alla säsongerna av vänner.
Lagade mat och åt tillsammans hela familjen.
Nathanael badade och stänkte ner hela badrummet plus sin mamma.
Nu är han insmord och blöjad och sitter och gör pruttljud i sin hoppagunga medan jag sitter här och Marcus kollar på battlestar galactica.

Imorgon ska vi på sommar avslutning på öppna förskolan. Ska äta tårta och mysa. Ska hämta hem hand och fotavtrycket som vi gjorde i gips för några veckor sedan också.
Kommer att bli en mysig dag,hoppas på bra väder.
Har faktiskt inga planer för helgen.
Hade ju tänkt följa med Marcus till golfängarna på lördag men Sandra skulle jobba så får se hur det blir. Beror på om någon av de andra tjejerna ska med. Vill ju inte vara ensam tjej..
Man kanske skulle försöka locka ut Therese och Matte...

Nu ska jag fixa mina naglar och sedan blir det ett bad och ett arkv x avsnitt...Hoppas på att orka läsa klart min bok också.

Vi klurar fortfarande på om vi ska till Öland på midsommar eller inte..Eller det är nog bara jag som velar för Marcus vill åka..får se hur det bli..Beror helt på allt runt omkring.

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback