Västerås-Fyllskallar,galdhattar o smilfinkar

Vilken helg vi hade i Västerås.
Fredagen hemma hos mamma. Satt uppe och pratade till typ halv tre. Det var vädligt trevligt. Min kära låtsaspappa var rätt dragen så han underhöll oss allihopa. Vi var dock nyktra men det var soft att bara sitta och snacka.

Lördagens förmiddag mös vi med våran knodd och tittade på arkiv x i brorsans rum som vi invaderat och tagit över.
Vi hade ju saknat våran lillfis då han sovit hos mamma sedan torsdagen.

Gjorde oss iordning runt lunch tid och lämnade Nathanael med mamma o Thomas sen tog vi en promenad ner på stan bara jag och Marcus. Var tänkt att gå ner och handla lite snabbt men blev kvar i 4 timmar.
Shoppade och åt på mcdonalds.
Köpte mig en klänning som jag blev förälskad i och en pike´tröja och en sommarjacka. Allt för fynd pris.
Marcus köpte lite kläder han med. Nathanael fick en pike´ tshirt,sandaler och mockasiner med snobben på.
Fyllde på alkohol förrådet på systembolaget och handlade lite mer sen gick vi hem till mamma igen.
Böt om och realxade en stund.
Käkade tacos och trot eller ej så dök faktiskt min bror upp till maten och Emma med. Det var nice.
Marcus lyckades övertala Mackan (Nathanaels gudfar/Yfadder) och Jansson att komma till Västerås så vi gick och plockade upp två vilsna och smått fulla själar nere vid sigurds området. Stackrs Jansson som brutit  tre tår hoppade på kryckor ända hem till mamma. Inte för att det är långt men på kryckor är det långt.
Satt hos mamma och snackde och hade trevligt. Marcus lyckades övertala sin kusin Henke att komma också så jag sprang ner och mötte honom.
Efter att ha suttit hos mamma ytterligare ett tag så gick vi till mormor. Hon var bortrest och var en guldstjärna som lånade ut sin lägenhet åt oss. Vi parkerade oss ute på balkongen med våra flaskor och burkar. Lyssnade på raggarkanalen på radion och hade sjukt roligt med många garv. Min stjärna Mikkiz kom också vilket var oväntat men väldigt uppskattat.
Vi blev kvar väldigt länge hos mormor. Begav oss ner först vid halv ett. Regnet öste ner så försökte få tag p åtaxi men det var ju totalt omöjligt så vi gick. Jansson hoppade på i rask takt på kryckorna men var tvungen att stanna då och då.
Vi skulle till sjökrogen och träffa Therese,Suzan och Carro men pga av hastigheten vi var tvungna att gå i pga Jansson så hann vi inte fram i tid innan de stängde.
Vis tod kvar och kollade på "fyllskåpen" som åkte förbi och väntade på brorsan som skulle komma men aldrig kom. Mikkiz fick skjuts hem så hon sa hejdå och försvann. Vi började vandra hemåt igen i regnet. Besvikna och sura på oss själva över att vi satt kvar så länge hemma så att vi missade allt. På vägen hem stannar vi till på ett ställe vid sigurdsområdet där de sålde korv och bira. Blev kvar där ett bra tag då det var ett rikigt drag där. Det var Pamela Anderssons kille Tommy Lee som sålde korv,det var iaf vad man kunde tro då han var sjukt lik honom och tillomed när han log. Tyvärr syns inte det på bilderna vi tog på honom.
Hursomhelst så blev vi kvar rätt länge.Han var hur skön som helst den där Tommy Lee..rikigt skön lirare (som Mackan sa)
Vi sa hejdå sen och gick hemåt. Det tog sin lilla tid men gud vad kul vi hade på vägen hem. Henke som fyllnat till rejält sprang med Jansson i famnen och vi träffade folk som stannade och snackade..Vi var hemma vid kvart över fyra hos mormor. Satt och snackade en halv timme sen var det godnatt..
Somnade men sov oroligt då jag skakade sönder eftersom man var så kall ända in i benmärgen efter allt regn.
Men det regnade inte på vägen hem iaf..=)

Söndag morgon.
Vaknar och har huvudvärk och ont i magen. Går hem till mamma vid åtta. Pratar lite och får upp lite gammal sprit. Gullar med min son och sen går jag tillbaka till mormor. Fryser inte längre så somnar om. Sover till tio då ska Henke dra så vaknar av det. Säger hejdå till honom. Börjar röja upp efter gårdagen och packa ihop våra saker. Alla killarna är helt trasiga. Jansson medvetslös i soffan,Mackan som säger skjut mig varrannan sekund i andra soffhörnet,Marcus som inte säger så mycket men som ser ut som sju svåra år..Vilken syn och jag? Jag mådde bra men var sjukt trött..
Kvinnor kan. Kvinnor vet. Män är veklingar som inte tål en frostnatt.
Jag kan säga att jag mobbade dom stenhårt.
Gick hem till mamma vid lunch tid där vi åt frukost och degade i soffan allihopa. Marcus snackade med porslinsguden (spydde) ett par gånger och mådde värre och värre med tiden. Normala folk blir bättre och bättre med tiden.
Han kan vara ett riktigt snusko min kära sambo.
Han var så trasig och det var såååååå kul att tracka honom.
Vi tog packade bilen full med våra saker,tog bebis och fyllkskallar och vinkade hejdå och stack till mc donalds där vi tryckte i oss mat.
Kan säga att alla var så gott som återställda efter det..förutom Marcus...
Han somnade i bilen,bilen som han skulle köra hem..Det fick Mackan göra istället..

Väl hemma så skulle de på fotboll och jag och Nathanael blev ensamma hemma..lugnt och skönt var det..
Och min lilla fis passade på att krypa iväg för första gången..
Min reaktion på det var att jag stod och skrek han kryper han kryper och sen började jag fundera över vem jag skrek åt eftersom ingen var där som kunde höra mig..Kastade mig efter kameran och hann filma lite av min sons första krypsteg.
Han är så stor nu. Nu sätter han sig upp själv också,det började han med förra veckan..Hua jag hinner inte med i allt detta...

Nehe lite bilder från helgen då och sen spela lite OS. Jag är sjukt besatt av det...

 hos mamma..förfesten kan vi kall det..Thomas,Nathanael,Marcus och Mackan
 glada killar hos mamma. Henke,Mackan o Jansson
 ständigt hungriga killar
 balkongfesten hos mormor Mackan,Jansson,Marcus o Henke
 haha den här bilden är lite rolig..MArcus o Henke
 Min lilla ärta Mikkiz
 Marcus är glad (o full)
 En aningens onykter jag
 Ha ha Mackan skålar med kåsan
 eh ja..min käraste flinar upp
 Jansson skakar loss
vi tar skydd från regnet
 blöta,fulla o glada killar..(Nathanaels gudfar till vänster)
 Vi..jag o Mikkiz
 ha ha Marcus visar halsmandlarna..
 Mackan gör..nåt..
 Jansson o Mackan har kul åt Tommy Lee
 killarna posar med Tommy Lee
 Henke gör tummen upp
 eh ja..vad ska man säga? Tommy Lee o Marcus
 Jansson hoppar på
 Räddaren i nöden..Henke springer med Jansson i famnen..
 "muntra" killar nästan hemma.. Mackan o Marcus


har så sjukt många bilder från denna kväll men alla får inte plats..

måste slänga in två bilder på min ögonsten också..

 tittar på sin nya Tottefilm
 trött bebis


Kommentarer
Postat av: micaela

hahah... jiiises vilken jävla kväll..

2008-07-08 @ 12:48:11
URL: http://mrselmos.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback