Som hastigast

Tänkte skriva av mig lite som hastigast.

Sitter och tittar lite på Oprah vilket jag inte gjort sedan jag var gravid tror jag,jag älskar Oprah.Nathanael hoppar som en tok i sin hoppgunga.
I helgen hade vi det bra. Var på OLivers dop på lördagen och det var ju en upplevelse.
Ceremonin var i Enskede kyrka och festen i folkets hus i Årsta.
Eftersom Olivers mamma är från Chile och Olivers pappa är halv fransk/halv svensk så var det ett annorlunda dop med många olika traditioner. Det var champagne,kallrätts buffe´,öl,vin och 4 olika tårtor. Släktingar dansade flamenco (tror jag att det var) och sjöng. Presentöppningen pågick säkert en evighet för den höll fortfarande på när vi tackade för oss.

Vi fick stress iväg och handla eftersom vi väntade besök 1½ timme senare. Åkte och handlade och sen hem och städade och dukade. Therese och Matte skulle komma halv åtta. Klockan åtta kom dem och vi var rätt tacksamma att de var sena.
Matte och Marcus fann varandra direkt ute vid grillen medan jag och Therese var i köket och fixade sallad,sköljde jordgubbar och kokade potatis. VI hade en trevlig kväll med ännu mera mat och en hel del vin blev det. Tyvärr var de tvungna att gå hem vid tolv för att Matte den stackaren skulle upp och jobba halv sju dagen efter.
Men vi ska ta en retur hemma hos dom efter semstern sen.

Söndagen var vi hos Britta och åt. HAde inte varit där på länge så det var mysigt. Var rätt trött kände jag men inte all för farligt. Eftermiddagen spenderade vi med att måla vårat garage eftersom gårds föreningen köpt in färg så att alla ska kunna måla sin garage och vi var typ näst sist att göra det. Tog ett par timmar. Nathanael susade runt på garagegården i sin gåstol under tiden.
Kvällen tittade vi på Em finalen i fotboll där det inte gick som jag ville men det gjorde det knappt under någon match i hela Em tyckte jag.
Men men..grattis Spanien iallafall..

Det var helgen det..Veckan har vi hittills bara spenderat hemma. Hade massor av planer men pga busstrejken så har vi inte kunnat ta oss någonstans så vi har fått vara hemma istället.

Sticcker till Örebro imorgon och tittar på Örebro-AIK och Nathanael ska sova i Västerås medan vi åker tillabaka hem till sthlm. Marcus ska jobba på fredag men när han slutat så åker vi till Västerås för att vara där hela helgen och kanske en bit in på nästa vecka...Ska bli trevligt..Hoppas på badväder..

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback