vaccination,städ o röj och träning

Idag var vi till bvc och vaccinerade lillkotten.Var super nervös över det,det är ju aldrig kul när ens barn blir ledsna.
Men det gick jättebra iallafall.Första sprutan så skrattade han bara men på andra blev han lite ledsen men tröstade sig själv genom att köra in hela näven i munnen och gnagde febrilt.Sen fick han nappen och då var allting bra igen.
Vägde och mätte gjorde vi också. 6390 gram och 65.5 lång.Vikten hade sjunkit på kurvan så nu ska han få äta lite oftare och mera,får se hur det går.Men längden ligger han rätt så mycket över kurvan istället,väldigt lång för sin ålder. Han har ju att brås på så inte så konstigt.
I helgen ska han få prova fruktjuice för första gången,det ska bli intressant.
Filmölk har han provat i och med att doppa hela näven i sin mammas frukosttallrik och sedan stoppa den i munnen och det gick hem tydligen.
Måste snart väcka upp honom ute i vagnen,stackaren blev helt slut efter sprutorna och har sovit nu i 3 timmar.

Har passat på att städa och röjt lite under tiden.Bäddat rent i sängen,duschat av skötunderläggen,plockat med papper och tidiningar,gått upp med saker på vinden,tvättat två maskiner,fyllt och startat diskmaskinen,vädrat kuddar och täcken och vattnat blommorna.
Ikväll ska jag dammsuga och damma när jag kommer hem ifrån gymet.

Ja för dit ska jag ju ikväll.Blev inget i fredags eftersom jag inte kunde guida Marcus så bra dit.Kollade dock på kartan sen vart vi varit och snurrat och såg att vi bara var en gata bort ifrån gymet.Hade svängt av en gata försent bara så jättelost var jag ju inte.:)Åt grekiskt istället och softade hemma hela familjen.
Men ikväll ska det bli av för då ska jag ta bussen dit så jag vet att jag verkligen kommer fram,inte för att jag har en aning om vart jag ska hoppa av men det löser sig.
Pernilla ska köra aerobics kl sju så hon kommer inte förrän jag ska åka hem.Mitt core pass börjar 17.25.
Men men..

Nu ska jag ta en mandarin och sen väcka min lilla stolthet. =)

Tjing!

ps:Brukar vandra förbi en söt liten villa som det bor en gammal söt gubbe i när jag är ute och promenerar.Brukar kalla huset för söta lilla gubbens hus.Såg idag att huset är inte så litet utan fortsätter på baksidan och har dessutom en pool!! så nu heter han söta coola lilla gubben istället. ds.

Kommentarer
Postat av: micaela

Vilken mysif avslutning, med beskrivningen av den söta coola lilla gubben =o)

2008-01-29 @ 09:09:50
URL: http://mrselmos.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback