xmas time

NU har jag haft problem med mitt förbaskade ben i över en vecka. Det stör mig inte att ha ont på dagarna eftersom jag blivit så van med att ha ständigt ont i ryggen men nätterna stör det mig otroligt då jag sover dåligt och när jag väl sover så drömmer jag om benet vilket måste bero på att jag känner av det även i sömnen. Känns som att vi är inne i en period då man verkligen måste få sova också med tanke på att Nathanael sovit oroligt senaste veckorna. Han är inne i en händelserik period nu som påverkar hans sömn och drömmar. Men men har det inte blvit bättre efter jul så får det väl bli en läkar sväng. ..

Var ute och gick med Therese igår. Vi gick vanliga rundan och pratade om det som hänt sedan sist. Pratade även om övernaturliga ting vilket kanske inet var så bra med tanke på att hon lider av att sova själv och tycker att det är jobbigt med mörker på natten. Hi hi men lite kul var det. Mindre kul var att hon valde en mindre bra väg. nerförsbacke+lervälling så kan ni nog räkna ut resten själva..Låt säga som så att jag gjorde nog succe´när vi avslutade promenaden med att som vanligt handla det vi behöver på willys. Jag skrattade så att jag nästan kissade på mig iaf..=)

Har en hektiskt helg framför oss. Eftersom jag fick pengar igår så har jag inte kunnat handla färdigt julklapparna. Så imorgon ska vi ut och jaga klapparna som vi har kvar..och så ska vi klä granen också. Ska bli intressant att se hur det går i år med Nathanael och granen. Sen kommer Henke på kvällen förmodligen. Ska bjuda på julmat hade vi tänkt..
Idag kommer Cassi,Kim och Flisan till Sthlm så kan nog hända att dom dyker upp hos Britta i helgen. Det ska ju också bli intressant på sitt lilla vis..
Måndag och tisdag ska jag ägna mig åt julbaket. Ett julbak som jag tagit på mig helt av egen vilja. Jag älskar att baka och jag älskar julen så varför inte julbaka? Ska göra julmuffins och en till sats med pepparkakor som jag dessutom ska dekorerara med kristyr och skriva namn på.
Sen ska jag göra ischoklad och nånting mer..Vill inte göra för mycket för jag är ju inte den enda som kommer stå för fikabröd.
På måndag ska jag även ta en fika hos Sussie och byta julklappar åt barnen. Jag är så nyfiken för hon hade köpt nåt så stort så att hon inte fick med sig det till öppna förskolan igår =)
appropå öppna förskolan så var vi på säsongsavslutningen där igår. Det var trevligt men väldigt mycket folk. Kändes lite konstigt att vi gjorde våran sista "riktiga" vecka där för i januari är det ju mest Marcus som kommer att gå dit med honom..och i februari och framåt nästan inget alls för då är det ju dagis som gäller..hua..vart tog tiden vägen?

Jag tänker på det där med klapparna...jag älskar att ge saker till dom jag tycker om..min ekonomi tillåter det inte men det skiter jag i..det är bara jul en gång om året så då får man väl leva snålt i januari då..januari är ändå en skit tråkig månad. 
Jag har redan inhandlat en del men har en hel del kvar..

Kvar:                                           
Jocke 1 st
Clara 2 st 
Ronja 2 st
Marcus 1 st 
mamma 1 st 
Thomas 1st
Mikkiz 1st 
mormor 1 st
Nathanael ej bestämt antal kvar
Alvina 1 st


Klara:
Elin 4 st
Mamma 3 st
Thomas 3 st
Jocke 4 st
Mikkiz 1st
Marcus 2 st
Nathanael cirka 10 st
Fanny 4 st
Alvina 1 st
Rasmus 1st

Vi gör så att Marcus betalar för sin familj och jag för min fast det är från oss hela familjen,det blir lättast så för oss.
Vissa får fler vissa färre vilket beror på priset på sakerna..Nathanael och Jocke är väl dom som får flest och dyraste sakerna från oss så dom är undantag..
Vissa av mina julklappar kostar mig inte mkt heller eftersom jag gör dom själv..I år är det bara 2 saker jag gjort själv pga tidsbrist tyvärr..

Nu ska jag fixa lunch innan lilleman vaknar..

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback