God jul

Tittar in för att önska er mina  läsare en god jul. Hoppas att ni har haft en trevlig julafton.
Våran julafton har varit kanon,vilket känns skönt då jag inte trodde att den skulle bli det. Enda missen är att Nathanael är lite sjuk. Väldigt förkyld  och så har han nån släng av mildare magsjuka. Men men han har varit på benen hela dagen och lekt med felicia.
Bortskämd har han blivit,fick ett helt berg av julklappar från sin farmor,sin pappas kusiner,gammelfarmor och sin pappas morbror och från oss så klart. Inte för att han var så intresserad av att öppna det är han för liten för men grejerna tyckte han om. Och imorgon blir det ännu mera då vi ska till västerås. Jag är ju lite emot det här med materiell hysteri kring jul,tyvärr lyssnar ingen på mig när jag säger åt folk att inte ösa över honom och oss med saker.
Julen för mig är god mat och kärlek. Jag är rätt så nedstämd på julaftons kvällen för mina tankar går till dom som har det mindre bra. Hemlösa människor och djur,fattiga familjer och barn,barn som svälter och misshandlas,barn som kämpar mot allvarliga sjukdomar och människor i andra nöd lägen..Mina tankar går till dom kvällar som dessa och det är jag stolt över. Mitt hjärta brinner för sådana personer och djur så är det bara.
Jag önskar alla i nöd och inte i nöd en god jul och önskar att jag hade möjlighet att göra ännu mer än det jag redan gör för att hjälpa till..

God jul till er alla...mina tankar går till er...

Jag ser fram emot Västerås imorgon. Jag längtar efter min familj och delvis min släkt. Jag längar mest efter att träffa Jocke,första julen vi spenderar utan varandra och det har känts konstigt. Smsade med varandra under dagen. Vi har våra krig då och då och är väldigt olika i mycket men julafton har alltid varit våran. Jag blev rörd när mamma berättade att han blivit helt förstörd när hon berättade att vi inte skulle komma på julafton i år..
Imorgon ska jag träfffa min kúsin Clara för 1a gången,hon blir 4 månader idag men har krånglat med sjukdomar och annat varje gång vi planerat att ses. Är lite spänd och förväntansfull över det.

Jag är så trött så trött..det har varit en lång dag och sov dåligt i natt dessutom så nu ska jag krypa ner i soffan och vi ska titta på nån julfilm..Återkommer med bilder och lite mer text om julafton när julhelgen är över...

Åter igen god jul..

Tjing


Kommentarer
Postat av: Thomas T

Hej Jhenny



Du skriver fint. Fortsätt med att skriva.



Sitter i Enköping och läser dina grejer.



MVH/Thomas



2008-12-24 @ 23:08:11
Postat av: hannah

God Jul och tack för smset. har dock inte haft tid att svara och sen blev det en sån hög att man inte ens orkade börja gå igenom den.. duktiga hannah på att ta tag i saker :P hehe



Hoppas ni hade en underbar jul iaf, många varma kramar!

2008-12-25 @ 04:08:50
URL: http://kraeksjuk.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback