Tack Cynthia! <3

I tolv nätter gick jag till sängs med sällskap av Cynthia och varje kväll kunde jag knappt bärga mig.
Vilken stark och fin kvinna. Sista natten med henne gav mig en känsla av sorg och första natten utan henne var extremt tom.
Jag saknar henne fortfarande.
Jag är henne tacksam för att ha gett mig klarhet i vad jag hade en helt annan uppfattning om.
Nu undrar ni säkert vem sjutton jag talar om? Nej jag har inte förälskat mig i en kvinna över en natt eller träffat en ny vän utan BARA läst boken John som Cynthia skrivit.
Cynthia är alltså Cynthia Lennon och av namnet föredetta fru till John Lennon.
Hon har med öppnat hjärta skrivit om sina år med John från att de träffades på konstskolan innan kändisskapet till deras skilsmässa och sedan vidare fram till hans död 1980.
Jag fick verkligen en smärre chock då jag läste boken då jag hade en helt annan bild av John Lennon än vad hon skrev om,medias bild.
Vilken stark kvinna och vilket liv hon levt.
Jag kan erkänna att jag lyssnat väldigt lite på Beatles i mitt liv och de har aldrig varit en grupp som intressertat mig. Men nu tack vare Cynthia så är jag stört kär i killarna och deras musik.
Jag har förbannat mig själv och mina föräldrar över att jag inte fanns på 60 talet och fick uppleva hela Beatles hysterin ett antal gånger under de veckor som gått sedan jag "började umgås" med Cynthia. Det är riktigt riktigt synd och en srog för mitt nydunkande Beatles hjärta att jag aldrig kommer att få se dom live. Jag får nöja mig med min nyinköpta dvd film ohc klippen som finns ute på youtube.

Som jag skrev till Mikkiz. Jag är en 60 tals fjortis i en 80 talists kropp på 2000 talet. Det skrev jag efter att ha fått frågan om jag visste att vi lever på 2000 talet efter att ha skrivit till henne att jag var kär i Beatles. Klockrent tycker jag.

Tillbaka till ämnet,John Lennon. Min bild av John försämrades tyvärr av att läsa boken vilket var synd för att jag trodde att han var en riktig freds människa och jag har alltid älskat hans låt Imagine. Det gör jag i och för sig fortfarnade men tycker att han är en halv hycklare om man ser på hur han levde sista åren och jämföra det med texten ut Imagine.
Nu var det förmodligen pga Yoko han levde så men iallafall.
Det som däremot inte ändrade min syn av att läsa boken var min åsikt om Yoko Ono. Har alltid tyckt att hon är en häxa.

Nåja Cynthia och John..vilket fantasikt kärlekspar de var en gång i tiden..Men sen kom droger och Yoko Ono och så var det kört...

Tack Cynthia jag är dig evigt tacksam..


LÄS BOKEN!!!

http://www.youtube.com/watch?v=5dzjbj7451g

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback