Hej alla glada

Hade en förträfflig helg.
Ägnade lördagen åt att städa vinden. Det behövdes kan jag lova. Nu kan man gå upp där utan att få ångest och utan att behöva vara en atlet för att komma åt det man ska ha. Och om vi kastade! Jag är ingen kasta människa som jag sagt förut och tycker verkligen inte om att rensa och städa ur men tillomed jag insåg att hälften av prylarna därupp inte behövde vara kvar. Vissa saker slängde jag dock med sorg. Tex en gammal plånbok som jag lekte mycket med osm liten och min rosa krokodil som jag lekte med i badet som liten. Den var bra sliten annars hade jag gett den till Nathanael. Men nu är det rent och snyggt däruppe. Bara alla bokkartonger som skall gås igenom och rensas ur. Hälften av böckerna kommer jag nog aldrig att läsa.
Så är du bokintresserad så hojta till..

Igår var vi ut i skärgården,närmare bestämt på Vindö. Hälsade på T i hans sommarhus. Det var fint men väldigt väldigt avlägset ifrån civilisationen. Och s¨å var inte vädret det bästa heller vilket vi märkte nere vid vattnet. Gick ut på bryggan (en flytbrygga var det) för att titta på båten och bryggan gungade så mycket så att stackars Britta höll på att trilla i. Fick hjälpa henne in men när hon vinglade så vinglade jag så höll på att drutta i båda två men vi klarade oss in till land torra.
Det var väldigt fint och mysigt där ute men som sagt så var det inte direkt runt hörnet härifrån.

Idag hade jag då planerat att göra en shopping utflykt till Kista med Nathanael. Men nu står regnet som spön i backen så nu är mitt dilemma hur jag ska ta mig dit och bli så lite blöt som möjligt..
Natingen ta bussen från bromsten till spånga C och byta till 179:an eller gå ner till Rinkebyplan och ta 179:an därifrån vilket är det smidigaste och snabbaste alternativet. Får se vad det blir..Man blir ju inte så jättesugen på att ge sig iväg med detta väder :(

Imorgon ska vi på 10 månaders kontroll på bvc och sen ska vi till öf som har säsongsöppning. Det ska bli kul att träffa alla igen och Nathanael kommer bli glad över att få slå ihjäl ett par timmar där.

Nu ska jag gå upp och fixa lunch och hoppas på att regnet avtar lite..

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback