visst tycker vi olika men poängen var

Visst tycker vi olika vilket är tur för tänk om alla skulle tycka lika.Vilket tråkigt och katastrofalt samhälle vi skulle ha då.
Fick höra att jag utryckte mig hårt i mitt inlägg om Irakiska tåget.Det tycker jag personligen är hejdundrandes kul eftersom jag utryckte mig extra milt för att jag skulle få så lite mothugg som möjligt av de som läser.
Men men..Poängen med hela inlägget var ju att jag undrade vad deras mening med demonstrationen var.om de vill att våra svenska politiker ska göra något (de stod sedan utanför riksdagshuset) så får de ju gapa på svenska så de förstår poängen med vad dom vill plus att det är ju inte här saker och ting händer så vad är vitsen mot att demonstrera om något som händer flera hundra mil härifrån?Vi kan ju knappast göra något åt att deras gubbar som styr är allmänt krigsglada och flänga i lådan.
Jag tror knappast att de skulle bry sig därnere om vi demonstrerade hos dom om våra nötter till politiker.Tror mer på att vi skulle få en kula i pannan om vi startade upp ett tåg på deras mark.
Men som sagt så tycker vi olika.

Kommentarer
Postat av: micaela

=) ja du jeeves.. tänk vad två åsikter kan förklaras olika.. Jag tror snarare att anledningen till demonstrationen var att visa sitt missnöje.. inget annat..
detta var ett kul ämne, då det hela tiden ploppar upp nya tankar o ideér..

2007-11-26 @ 12:33:05
URL: http://mrselmo.blogg.se
Postat av: micaela

är inte så insatt i exakt vad detta handlar om.. men jag antar att de precis som vi, vill försöka att få politikerna att lyssna på dem.. även om det inte var så smart isf att inte prata svenska..
De kommer få kalla handen, precis som det alltid blir.. men då har de iaf försökt..

2007-11-26 @ 12:47:52
URL: http://mrselmo.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback