Västerås

Var i Västerås i måndags jag och Lilleman.
Det var hans första tågresa och den gick utmärkt,han knoppade in efter 5 minuter och sov hela vägen hem till mamma.Han Blev attackerad och nypen i kinden av några galna brudar på buss nr 15 som tydligen kände min bror.Själv har jag aldrig sett människorna förr.De stod i en ring runt oss och gullade med en först skräckslagen och sen sovandes Nathanael.
Hemma hos mormor fick min moster se honom för första gången och han fick ännu mera presenter.En tuff pyamas med Björnligan på och en pyamas med en tusenfoting på.Jättetuffa.Var väl inte så jättelycklig över att moster var där men jag bet ihop för husfridens skull.
Jag,mamma och Lilleman åkte ner på stan eftersom jag hade tid hos optikern.En jätterolig kvinna som gjorde min synundersökning.Hon blev så till sig över lillen och började prata barn så hon glömde bort vad hon höll på med så min undersökning tog en aning längre än vad den borde *S*
Velade hur länge som helst över vilka bågar jag skulle ha men kunde till slut efter rådfrågning välja två stycken.
Det var ett ta två betala för en erbjudande vilket inte är helt fel.Så om två veckor har jag äntligen nya läsbrillor =)
Gick till Hm och köpte hudkräm och mamma köpte mössa och vantar till Lillen eftersom han snart vuxit ur sina new born mössor.Ville betala det själv men mamma vägrade.
Åkte hem till viksäng igen.In på ICA och handlade där vi fastnade med en i personalen som mamma känner sedan barndomstiden i Skultuna,de tjattrade på länge och väl.Lyckades ta oss hem till mormor till slut iallafall och där fick vi lappskojs,min favvomat=)Åt och sen fikade vi.
mamma,mormor och moster turades sen om att ha Lilleman,han gick fram famn till famn.Det är inte mycket man håller i honom själv när man är i Västerås.Mamma och jag stack hem till mig för att gå igenom vad som skulle slängas i källaren och så packade vi ner allt i linneskåpet.Nu är min lägenhet så gott som klar för flytt,känns skönt.
Gick tillbaka till mormor och hämtade Nathanael sen hem till mamma.Hann precis innanför dörren då brorsan och låtsaspappa kom hem. Umgicks med brorsan i nån timme och satt vid datorn.Nathanael satt och hängde med morbror Jocke i sängen och de såg ut som två coola killar.Var liute roligt att se hur lillebror blev mer och mer uppstressad när Nathanael blev mer och mer hungrig och onöjd efter ett tag.Men han sa inget utan höll honom vidare.Till slut frågade jag om jag skulle ta honom och jag fick ett blixtsnabbt ja tack som svar.Ganska gulligt.
Åt middag och sen så skjutsade mamma och Thomas oss tillbaka ill Sumpan.
Blev ingen träff med vare sig Mikkiz eller S som jag trodde men men det går flera tåg..

Nu ska jag ge mig iväg ner till sumpan och jaga kuvert..

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback