kasta bort nyckeln,skönsång och en grym helg

Jag är så trött på idioter som inte fattar någonting och STÄNDIGT missuppfattar det man säger och poängen me det man säger. Finns 3 stycken som har en ovana att dyka upp i mitt liv när de äntligen försvunnit som är precis så.
Jag blir driven till vansinne av att låta som en upphakad grammofon skiva när jag gång på gång tjatar för att få de här personerna att fatta saker och ting.Men det är hopplöst.Vet inte vad det beror på.Det är förmodligen en kombination av olagliga substanser som raderat ut hjärncellerna och olika former av psykisk ohälsa som orsakar detta tomma eko i huvudet som gör att ingenting av det man säger låter logsikt eller ens fastnar hos dom.
Det är tragiskt då 2 av dessa 3 personer är människor som jag bryr mig om och som jag önskade levde ett annat liv än det dom gör men men..
Den sista nummer 3 kan gott leva på som han gör det rör mig inte i ryggen för vad det mig anbelangar så har han förtjänat det.
Men jag skulle vara så glad om dessa tre bara kunde rycka upp sig men nu kommer ju inte det att hända även fast alla tre påstår att de redan gjort det vilket är totalt 10%igt skitsnack.Nej det enda som finns att göra är att låsa in dom och glömma vart nyckeln är.Tragiskt men sant.
2 av dom kan man ju bunta ihop tillsammans eftersom de tillofrån är partners in crime så de kan ju sitta där och älska och hata varandra om vartannat vilket de spenderat större del av livet till att göra och se vem som blir galen först. Kanske skulle göra en dokusåpa av det?

Min son har haft en förmiddag med magknip vilket gjort att han inte varit så glad.Så har gått runt runt här med honom på armen och sjungit med i blinka lilla stjärna och andra barnlåtar som spelats flitigt på datorn.Tur att Lillen är så liten så att han inte inser hur mammas skönsång inte alls är så vacker som den borde vara.

Har haft en grymt förträfflig helg.
I lördags var mamma och Thomas här.Vi fikade och de kivades om vem som skulle hålla i Lillprinsen.Ingen ville räcka över honom till den andra.Ganska gulligt faktiskt. Thomas vann striden och fick hålla honom längst medan mamma kastade suktande blickar. Fick ett hjärta gulligt virkat litet dofthjärta som mormor skickat med som Lukas sen tyckte skulle ligga och skvalpa i vattenskålen.
När mamma och Thomas åkt hem så tog vi en promenad hela familjen i vinter mörkret. Det var väldigt skönt och avslappnande. Handlade lite på willys hemma och sen gick vi till filmkedjan och köpte en film och lite godis.
Kvällen spenderades framför tvn till deal or no deal och sen film.

Igår vvar vi hos Britta och åt.Hannah(Marcus kusin) och hennes mamma var där också och självklart Rambo.Hade saknat honom så mycket så var roligt att han följde med. Han blev dock väldigt avundsjuk på Nathanael och försökte vara knähund hos oss alla för att synas så mycket som möjligt. Slickade Lillen i ansiktet och på händerna och försökte sen dra iväg med hans jacka när jag skulle klä på honom när vi skulle hem. Hur söt som helst. Hannahs mamma var jättetrevlig också,hade aldrig träffat henne förut.
Tittade på en film igår kväll som var jättebra,minns tyvärr inte vad den hette men riktigt bra var den och gripande.

Idag ska jag ta en promenad runt sjön med vagnen och sen hem och börja flyttpacka.Ska även torka ur skåpen i köket och skriva klart min förlossningsberättelese som jag kom jättelångt på igår.
Det är dagens planer.

Nu ska jag dra på mig lite kläde roch bege mig ut..

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback