galet i Västerås,Esc faisko och lägenhetsjakt

var i Västerås i lördags med Marcus.Stannade först på Hälla för att jag skulle hitta jeans.Hittade inte ett par utan tre i tre olika butiker.Kappahls gick bort då jag insåg att jag och vita kläder inte går ihop så bra (jag är en kladd person) och de på HM gick bort då jag tyckte att de var på tok för dyra för byxor jag bara kommer kunna ha i 1-2 månader och så var det då de på Lindex kvar.Men där fanns inte min storlek så fickåka hem till mamma utan jeans.
Åt mat när vi kom till mamma och sen slöade lite medan hon diskade och fixade som vanligt
Åkte ut till Erikslund och gick in på catalog.Målet var att välja gardintyg till öland.De tog cirka 20-25 minuter för herr vel (läs Marcus) att bestämma sig vilket tyg som var finast och det blev ett fint beige tyg med vita blommor på.Sen var vi bara tvungna att kolla igenom klädavdelningen tyckte mamma och jag så det gjorde vi.Vilket resulterade i 5 par tröjor för min del och en för mammas del.Älskar att göra kap,det är så härligt.De har billiga och bra kläder därute iaf nu när man bara kan ha det man köper i en månad eller två.
Åkte tillbaka till mamma när vi var klara på catalog.Marcus skulle se AIK match på tv med Thomas och sedan ishockey men jag och mamma skulle hem till mig och putsa fönster,städa och hänga upp nya gardiner.
Det gick jättebra i början.Jag putsade fönstrena i kök och sovrum och mamma strök gardiner.Sedan gick det utför.Fönstrena blev flammiga vilket de aldrig brukar bli annars när jag putsar och det gick knappt att få bort.Mamma slet som ett djur för att få bort det.Sedan skulle hon dammsuga upp lite blomjord i köket så att viu slapp trampa i det och klick sa det så dog dammsugaren som hon tagit med sig hemifrån.Kommer aldrig glömma hennes min när hon trodde att hennes dammsugare gått sönder (hon hade haft en oturvecka utan dess like innan) hon satt på golvet och såg förtvivlad ut och sa gång på gång inte det nu också.Men vi upptäckte sedan att hennes dammsugare var som den skulle var bara en propp som hade gått.
Vi fortsatte med det vi höll på med och när jag var klar med fönstrena så började jag dammsuga och när jag var så gott som klar med bara ett rum kvar så klick så dog dammsugaren igen.Nu hade andra proppen gått och nu stod vi utan el i hela lägenheten.Vi kunde inte göra annat än asgarva åt eländet.Vi stod där som två dumma fån och skrattade halv ihjäl oss.mamma vid strykbrädan med en halvgardin kvar att stryka och jag vid dammsugaren med ett ynka rum kvar att dammsuga.Det kändes så löjligt,kunde vi inte ha fått bli klara åtminstonde?
Ringde Thomas som kom över med proppar men de stämde inte med de jag skulle ha så det var inte så mycket att göra än att hänga upp gardinen halvt ostryken och sedan traska hem till mamma.Vilken kaos det blev där ett tag.Men men hänger iaf rena gardiner uppe nu och mer än hälften av lägenheten är städad och så hann jag rensa ur sovrummet på allt som ska kastas så nu äär vi en god bit på väg.
Nästa projekt är dammning och nerpackning av saker.Mamma tycker att det är lika bra att packa ner alla sakerna inför kommande flytt så är det bara att bära ut allt då.Och det har hon nog rätt i.
Gick hem till mamma och hämtade Marcus,sa hejdå till katterna och sen åkte vi hem.
Stannade och handlade i Hallonbergen och sedan hem och åt och tittade på Eurovision songcontest.

ja vad ska man säga om den tävlingen då förutom att det blev fiasko och pannkaka av allt.
Att the ark skulle få konkurans av starkt finalfält ja men att de skulle få spö av 17 länder,nej det trodde jag inte.
Jag trodde på rysk vinst och finland i topp 5 och Sverige i topp 7 och såååå fel jag fick.Ryssland kom iofs trea så där var jag inte långt ifrån men Finland kom på 17e och Sverige 18e så där var jag verkligen ute och cyklade.
Satt och skrev så pennan glödde under framträdandena och recenserade alla låtarna och gav de betyg sedan under poängutdelningen skrev jag upp hur länderna röstade för att få svart på vitt hur tydligt det är att Juggeländerna röstar på varandra och Ryssländerna på varandra.Så jäkla boring för alla andra länder.Får liksom ingen chans.Så det blev fiasko av allt men men..vad ska man göra åt det då?Ingenting.

Och så kom då söndag morgon..Ola Salo klagar ut som väntat i dagstidningarna och säger att tävlingen är en dyngtävling (vilket jag kan hålla med om när röstningen blir som den blir) men sedan kommer komentaren som piskar upp mina avsky Ola Salo vindar ännu mera...Vi är det bästa bandet i världen!
Hallå!!! Kom ner på jorden ifrån din diviga moln och sluta tyck att du är finare än alla andra säger jag bara..Man har ju läst kritiken han fått i Finland för att vara divig,nonchalant och tycka sig vara finare än andra..visst man ska inte tro på allt man läser men det är exakt den känslan jag hade fått av honom innan jag läste det där bara av att titta på hans utstrålning..och jag brukar ha rätt oftast när jag läser av folk innan..så där satt den..Kom ner från dina höga hästar Salo för så jäkla tokbra är du inte...

Tittade på två lägenheter i går vid lunchtid och en av dom gillade vi båda två konstigt nog.Sedan åt vi hos Britta och fikade och sedan iväg och tittade på en lägenhet till och den gillade vi också båda två till stor förvåning.Vi brukar tycka så olika.Men jag gillade den första mest och sedan den sista på andra plats.Får se vad buden går upp i,kanske vi kan vara med och buda..
Åkte till kista sen och där fick jag tag i rätt storlek på mina jeans på Lindex,blev så glad.Så nu har jag mina första mammajeans,.känns lite mysko..Köpte även en tuff klänning på HM för lagom pris så var skapligt nöjd när vi åkte hem...

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback