Oprah-min idol,utsatta kändisar och presentproblem

Varit hos läkaren idag och fått medicin mot mina svällda slemhinnor i näsan och bihålorna.Hade även vätska i bihålorna vilket förklarar det obehagliga tryck jag haft i huvudet och hört i öronen.Men nu ska jag väl förhoppningsvis slippa det om ett par dagar.
Tittade på Oprah idag.Handlade om filmen blood diamond som jag såååå gärna vill se.Tror den är kanon.Leonardo Di Caprio var där och pratade om den och så fick man även veta om andra små projekt killen har för sig som inte handlar om att agera.Jösses killen är ju ödmjuk och har ett brinnande intresse för vår miljö.Det är ju inte känslan man får av att läsa om honom i de så kallade skvallertidningarna som man läser veckovis.Tänk vilken vriden syn man får.Snacka om att inte tro på allt man läser.Kan ju verkligen inte vara lätt att vara kändis och läsa alla snedvridna synsätt om sig själv i tidningarna.Men de visste de väl iofs om innan men ändå så känns det som stora personliga påhopp.Sen finns det ju sånna kändisar som agerar på ett sånt sätt så att de verkligen blir skvallerpressens offer tex Paris Hilton och så på senaste tiden även Britney Spears.Listan kan fortsätta med Tara Reid och Jordan och listan kan bli hur lång som helst med kändisar som beter sig på ett sånt vis att paprazzis och journalister går upp i extas.De får skylla sig själva.Men de seriösa kändisarna tycker jag verkligen synd om.
Hur som helst det var meningen att jag skulle skriva om Oprah.Hon är min stora idol.Jag älskar hennes show och försöker se den så ofta jag bara kan.Hon blandar roliga ämnen med seriösa ämnen med lärorika ämnen och med tragiska ämnen i en härlig potpurri som gör att jag knappt kan bärga mig för att få veta vad dagens show ska handla om.Jag skulle verkligen vilja träffa henne.Hon verkar vara en underbar människa.

Nu ska jag inte tjata om henne i evigheter men jag skulle lätt kunna göra det.
Har börjat med historian nu och har väl inte legat i så som jag borde ha gjort men det har sina orsaker men nu ska jag göra mitt bästa för att komma in i en jämn pluggtakt.

Min bror fyller år snart och min kusin Ronja också.Sen har även min minsting till kusin fylllt år så nästa vecka så gäller det att jaga rätt på de perfekta presenterna.Det är alltid så svårt att hitta presenter till folk.Men nu har jag turen att både min bror och min minsta kusin önskat sig saker men Ronja har inte önskat sig något så henne kommer jag få klura lite på.Och så fyller ju Jane år också,henne kommer det också bli svårt att hitta på något till då vi inte umgås längre och knappt har nåon inblick i varandras liv.Men men.får ta till lite fantasi och om inte det hjälper så får Mikkiz hjälpa mig på traven.

Nu ska jag diska medan jag känner mig någorlunda klar i huvudet.Yrseln har tahit över mitt liv helt senaste veckan så får lägga upp saker och ting efter att den klingar av och på.Men men det är sånt man får ta.Det tillhör.

Ikväll blir det fiskgratäng och lite plugg.Ska nog se efterlyst också.Det är alltid intressant det.

tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback