När blev personliga problem något för tv?

LÄste en kompis blogg nyss och hon hade skrivit om problemet för "tjockisar".
Jag tycker visst synd om tjocka människor som lider utav det ja men jag kan inte tycka synd om tjocka människor som lider av det och sedan äter på mc donalds,pizza och färdigmat veckorna ut.Precis lika lite som jag tycker synd om anorexiska personer som påstår att de gör något för att gå upp i vikt men ändå sitter och petar på sitt salladsblad.Då tycker inte jag att man gör något åt saken.Visst förstår jag att man i precis som allt annat har dåliga motiverande dagar och bra motiverande dagar det säger jag ingenting om.Men har man 30 dåliga dagar på raken,då försöker man inte tillräckligt hårt helt enkelt.Låter kanske elakt men så är det.
Nej jag är en av dom i mänden som verkligen tröttnat på alla tv program om övervikt,undervikt,du är vad du äter blaj och sådana problem.När blev personliga problem något för tv?Det finns övrig hjälp att få för de flesta problem idag utan att det ska behöva gå ut i rikstäckande tv.Jag menar jag tycker inte att det är smickrande att se vad Lina 22 äter på en vecka och hur många cigg hon röker och hur mycket alkohol hon dricker.Nej visst är det bra att det finns sådana där coacher men jag tycker att de ska hålla sig ifrån tv.Det finns ju så mycket bra stödgrupper och liknande idag så jag tycker inte att det är nödvändigt att tv ska behöva göra sådana program.Och känner man att man har problem så är det ju jättebra att man det finns coacher och sånt att vända sig till men för att vara tjatig så inte i tv tack!
Tjockholmen,vi äter oss till döds och aallt vad programmen heter:NEJ TACK.
Fetma börjar ju bli ett stort problem i samhället ja men långt ifrån alla är där så än så länge tycker jag inte alls att det är nödvändigt att visa sådana program.
Jag kan tänka mig ett informationsprogram typ,med fakta till föräldrar hur de ska göra för att undvika att deras barn blir överviktiga och kanske även lite tips och information till vuxna överviktiga.Thats it.Mer än så behövs inte.Åtminstonde inte än.
Och då menar jag bara inte "tjockisprogram" utan alla "personliga problem" program.
Det jag tycker däremot kan få vara kvar är outsider,där tar de upp (inte varje gång men i flertalet program) ovanliga sjukdomar och syndrom som man inte kan så mycket om vilket kan vara intressant.Och att få inblickar i hur folk lever med olika allvarliga sjukdomar kan vara hur intressant som helst.
Tex så såg jag ett repris avsnitt i förra veckan om en tjej som var allergisk mot el.Jag hade absolut ingen aning om att elallergiska var så allvarligt utsatta som hon var.Jösses vilket liv.

Vet att många säkert har åsikter om det jag skrivit nu men det skiter jag fullständigt i.Alla tycker vi olika och jag har just uttryckt mitt misstycke.Deal with it.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback