helgen,nya skor,en behaglig måndag och harmoni

Det har varit en bra helg.
I fredags tillbringade jag halva förmiddagen och eftermiddagen i sthlm city tillsammans med Mikkiz.Det var oväntat men trevligt.Fikade,Letade mat ställe,åt lunch,kollade butiker och fikade lite till.Åt en suverän kycklingsallad på cafe kronan i gamla stan där vi även fick se Caroline Af Ugglas.Det var trevligt att få besök och slippa sitta hemma och plugga i tystnaden.Inte ofta jag är inne i city heller så alltid tervligt när tillfälle ges.
På kvällen var vi bara hemma och kollade på bland annat så ska det låta.Var rätt trött efter timmarna i city.

I lördags var vi iväg till Britta och åt.Degade i hennes soffa fram till fikat.Efter mat,efterrätt och fika med kakor,bullar och kladdkaka så kände man sig som en ballong.Åkte iväg till ÖB med Eva och handlade lite saker vi behövde och sen åkte vi hem.Diskade och pluggade lite och sen halvdog i soffan.Kollade på tv och nån halv dålig film.Kvällen tittade jag på extra extra som jag egentligen tycker är ett skitprogram men eftersom Mikkiz berättat att Dregen skulle vara med så var jag ju tvungen att kolla om killen kunde vara rolig.

I söndags åkte vi till Västerås.Var hos mormor och firade brorsan och Ronja och även Fanny som alla tre fyllt år.
Fikade och hade trevligt.Jocke och Emma hade med sig Emmas hund Fia också,hon är sååå söt.Och hon blev ganska matad av de flesta.Fanny blev helt exalterad över Fias "hopp och skruv trick".Efter ett par timmar hos mormor så gick vi hem till mamma.Marcus och Thomas kollade hockey och jag läste tidning medan mamma och Thomas (som sprang mellan spisen och tvn) lagade mat.Efter vad som kändes som en evighet av hunger så var äntligen maten klar.Blev en riktig familjemiddag med jag,Marcus,mamma,Thomas,Jocke och Emma vid bordet.Det var trevligt.Smälte maten en stund och sedan åkte vi hem tillbaka till storstan.Var helt slut efter den dagen.Ljudnivån blir rätt hög också när man samlas allihopa så där.

Det var helgen det.

är jättenöjd med mina nya pumaskor.Dom är jättefina och jättesköna.Dom låter lite konstigt bara men det kommer nog gå över när de blivit lite använda.
Mina skivor hade kommit också,lyssnade igår och dom är kanon.Helt klart värda pengarna.

Tog en promenad igår vilket var skönt och så handlade jag på samma gång.Gjorde fläskkotlett och potatis igår kväll vilket var väldigt länge sedan vi åt.Var hur gott som helst.Pluggade rätt mycket igår också,hittade en ordentlig motivation så det var bara att köra på medan den höll i sig.Känner av den idag med så ska snart sätta mig och fortsätta där jag avslutade igår.
Ska städa idag också och rensa i sovrummet där det ser för hemskt ut.

Imorgon ska vi till huset kronan nere i sumpan och träffa Kerstin för första gången.Ska bli spännande.
Mer om det senare..

För övrigt så är det rätt harmonsikt för tillfället.Hoppas det håller i sig.

Nej dags att få något gjort

På Jhennyseende

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback