sommarhetta,rymning,husjakt och sömnproblem

Vilken sommarhetta det har varit.Jag som gnällt och väntat på sommaren i en evighet men tillomed för mig har det varit för varmt.Sen har jag blivit känsligare nu också under graviditeten,pallar inte mycket alls.
Katterna har även dem varit utslagna under helgen,Lukas har varit extremt stilla och tyst och inte alls varit familjens snackpåse som han brukar.De har legat på golvet eller i soffan med magarna i vädret så att takfläktens kyla nått dom.
Förutom helgens hetta så har det varit en bra helg.Trotsade hettan i lördags och grillade på baksidan av huset med Marcus och Tom.Var riktigt trevligt men man orkade inte sitta i solen så mycket.Speciellt inte jag eftersom jag lyckades bränna upp mig ordentligt på bröstkorgen och smalbenen i fredags när jag satt ute i min nyinköpta brassestol.Hade smörjt in mig med solkräm men ändå så såg jag ut som en kokt kräfta.Men men har gått över nu iallafall.
Var meningen att vi skulle spela minigolf efter grillningen men det hoppade vi över pga värmen.
Katterna fick komma ut på en promenad på baksidan.Skrubben gillade det men inte herr Hare (Lukas).
Han lyckades tillomed att smita ur sitt sele och sticka iväg.
Hysterisk som jag blev så var jag ju helt övertygad om att han antingen skulle springa bort och att jag aldrig skulle hitta honom igen eller att han skulle springa ut i gatan och att jag aldrig skulle få se honom i livet igen.Men Tom lyckades få tag på honom rätt fort så han kom inte så långt som tur var.När jag lugnat ner mig så insåg jag ju att han förmodligen bara skulle ha sprungit till porten och försökt komma in eftersom han springer dit så fort man närmar sig framsidan på huset.Men hysterisk som jag var så trodde jag det värsta.
Kan säga att det var två trötta katter resten av dagen,jobbigt att vara ute och vara rädd/upptäcka hela dungen.

Igår var vi hos Britta och åt god mat sen iväg och tittade på ett radhus och två lägenheter.Både radhuset och första lägenheten var jättefina så ska förmodligen buda på båda och se vart det stannar på för summa.
Kvällen var Marcus och Tom på fotboll men själv stannade jag hemma och vilade under takfläkten.Trodde att jag höll på att bli sjuk för hade ont i halsen och kände mig helt slut men var nog bara tillfälligt.

Idag blir det plugg,ska skriva en text om min bästa semester och göra klart sista grammatiken.
Sen blir det nog en promenad runt sjön om det inte är för varmt.Msåte även försöka få tid i tvättstugan.Tvätthögen har blivit enorm.

Komma igång måste jag iallafall.Tog sovmorgon idag eftersom jag sov så dåligt inatt.Tar lång tid att hitta ett bekvämt sätt att sova på och så värmen på det.Var så kvavt i natt så jag fick svårt att andas.Riktigt jobbigt.Sen har jag en inneboende inuti som inte riktigt vill sova när jag vill det så det är inte det lättaste att sova nuförtiden.

Nej sätta fart på dagen nu...

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback