sol,grilldag,fotbollsskandal och en behaglig söndag

Solen har visat sitt fina ansikte i helgen vilket har varit så skönt.Energin fylls på och orkar så mycket mer.
Hade stor grilllunch i lördags här ute på baksidan med Eva,Britta,Tom och Henke.
Tog ett bra tag att förbereda men det var det värt.Hade det jättetrevligt.Britta åt grillat kött för första gången i sitt 78 åriga liv.Blev lite paffa när vi hörde att hon aldrig ätit det förut.Men någon gång ska vara den första.
Blev fika inomhus sen med tårta och kaffe och bullar.Var sjukt mätt efter det.Alla begav sig runt halv fyra förutom Tom som stannade kvar.Tittade på tv och spelade poker fram tills fotbollen började.
Damnark-Sverige och det kan man väl kalla en händelserik match.Leder med 3-0,släpper in 3 mål till 3-3 och sedan den media förstorade skandalen med straffbedöming för knytnäve i magen och sedan den nu världskända 29 åringen som ger sig in på plan och orsakar matchbrytning med 3-0 till Sverige.
Poäng till Sverige alltså men surt ändå.Sen ledde det till diskussioner om vems felet var..var det danske spelaren som drog näven i svenskens mage? huliganen? eller domarens?
jag hade min starka åsikt iallafall och där står jag fast oavsett vad de lite mer fotbollskunniga säger.
Nåja nog om det.Kollade på en fruktansvärt dålig film efter det.En skräckfilm som visade sig vara en splatterfilm och medproducenter var Ben Affleck och Matt Damon.Nej usch den var riktigt dålig.

Igår så åt vi hos Britta och sedan iväg och kollade på en lägenhet på andra sidan järnvägen.Det var inget som föll oss i smaken.Ingenting som tilltalade oss med den så det är bara att fortsätta leta.
Åkte tillbaka till Britta och fikade och sen gick vi hem.Blev en lugn eftermiddag hemma vilket var skönt.

Den här veckan så ska jag plugga,plugga o plugga.Släpper mina smärtor i högersida så blir det nog en fika i sumpan med Sabrina.Skulle behöva åka hem till V-ås och påbörja packningen av lägenheten och även träffa Mikkiz vilket jag inte gjort på en evighet men blir inte så då ekonomin inte tillåter det.=(
Känns som att jag har miljoner saker att göra här med så händelserikt kommer det nog att bli ändå.

Nationaldagen på onsdag också,hoppas på bra väder då så man kan hitta på något ute.Marcus ska på Sverige-Island på Råsunda med en arbetskompis på kvällen så dagen vill jag spendera ute.Får se vad det blir.




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback