lite babbel...

Jäkla skitväder det har varit.Vill ha lite sol så humöret kan åka upp och man kan få lite färg på kroppen och ansiktet.
Har inga bra dagar nu.Tror jag åkt på någon slags greaviditetsdeprision eller något liknande.
Ser fram mot bebisen självklart men allt innan dess känns jobbigt.Har ingen motivation till att göra något och när jag väl har ork till att göra något så vet jag inte vad jag ska göra istället.
Det är ju typiskt att man ska känna så när man har en så pass bra och krämpfri graviditet som jag har.Mår ju hyfsat bra fysiskt och orkar fortfarande mycket trots att magen börjar bli stor och lite i vägen.
Hela sommaren känns motig att ta sig igenom iallfall om det ska bli sådant här väder framåt också.
Marcus ska jobba i 2½ vecka till också,ser fram mot hans semester i slutet av juli och början av augusti.
Ska till Öland den 22a juli,samma dag som mamma o familjen kommer hem från Alanya.Ska bli skönt att byta miljö lite igen trots att det inte var längesen vi var därnere.

Var i Västerås i lördags.Skulle gått ner en sväng på power meet men orkade inte (motivationen svek igen) så vi åt hos mamma och snackade lite och sen åkte vi hem igen.Stannade i Hummelsta och köote godis som jag nöjt mumsade gott och högt på i bilen hem. Kvällen spenderade jag ensam hemma då Marcus stack hem till Tom och spelade tvspel.Jag sommarkryssade,åt mat och godis och tittade på film.En lugn kväll.
Marcus var hemma runt midnatt och sen satt vi uppe och pratade till tre på natten.Gick och la oss och mös lite och spelade lite tvspel fram till fyra då vi sa godnatt. Smsade min mamma som precis klivit upp för att göra sig irodning för att åka till arlanda och sen försökte jag sova.Somande först cirka två timmar senare pga att det var varmt trots att fläkten var på i taket och att min halsbränna var värre än alla nätter innan.
Upp vid 10 rätt så pigg och alert.Åt frukost och gjorde oss iordning för en trip till Barkarby med Eva.
Plockade upp Tom i Jakan och sen stack vi till Ikea.Köpte en förvaringslåda i plast och påsklämmor och en boll till katterna.Sen åkte vi till kista och gick runt där.Jag var inte på något shoppinghumör alls så jag köpte bara medicin mot min nattplåga halsbrännan.Eva bjöd på mat i food courten och åt en supergod pasta.Mätta och belåtna begav vi oss till bilen.Släppte av Marcus och Tom utanför Toms hus i Jakan och sen åkte jag med min "svärmor" Eva till Öb där jag inhandlade lite rengöringsmedel och annat som vi behövde hem.
Blev avsläppt hemma och spenderade två timmar åt att spela Lomax som jag lånat av min bror medan han är i Turkiet.Tittade också på the bachelor-Rome och sen kom Marcus hem.Tittade på Beck-pojken i glaskulan och lite på tv sen var det kudden som gällde.

På fredag ska vi till Västerås och Tillberga.Mormor fyller 67 år och ska grattas hos morbror i Tillberga.Ska grilla om vädret tillåter det annars blir det väl någon annan form av mat.Ska bli kul att träffa mina kusiner igen,inte träffat dom sedan i april.Funderar på vad mormor ska få i present,har några ideér som jag bollar med så får se vad slutresultatet blir.
Kanske blir bio i helgen också,måste ju se Harry Potter som jag har väntat länge på.

Imorgon ska jag ta mig iväg till biblioteket och plugga lite och kanske låna någon bra bok.Har ju massor av böcker som jag fått av mamma tex Camilla Läckbergs alla böcker men det är inte vad jag känner för att läsa nu så ska nog låna en bok istället.
Har precis läst ut dotter önskas av Katerina Janouch,var inte den ultimata boken att läsa som gravid men men bra var den iallfall.Den passar nog småbarnsföräldrar mer.
Ska försöka komma iväg till simhallen också i veckan.Simmning är ett skönt sätt att röra sig på och så är det bra för kroppen under graviditeten.

Fick precis ett sms av mamma,de har 40 grader i skuggan och är nöjda med det mesta.
Ångrar delvis att jag inte följde med men också inte.Värmen hade jag inte klarat av me dmin mage och så vill man ju ta ett par drinkar när man åker så där vilket jag inte kan göra nu.Nej som jag skrivit tidigare så får det bli nästa sommar istället.Men lite avundsjuk är jag.

Nehe om jag skulle ta och moppa färdigt golven kanske och sen plugga lite grammatik innan Marcus kommer hem.

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback