Skaffa barn= rena grekiskan

Har nu haft problem i ett par dagar med ifyllnaden av mina föräldrapenningspapper så igår fick jag ringa försäkringskassan 3 gånger och krångla och fråga det jag undrade över.
De två första gångerna var inga problem då jag fick svar på mina frågor och dessutom pratade med trevliga människor men sista gången var det en riktig surkärring som sa hela två olika saker inom samma ämne inom loppet av ett par minuter.Var inte ett dugg klokare efter att ha lagt på luren så får hoppas att papprena är korrekt ifyllda nu.Får väl skylla på henne om dom inte är det.
Hatar sura telefonister och receptionsfolk.
Ska på infomöte i september på försäkringskassan i sumpan om föräldrapenning och mamma och pappaledighet,kanske blir lite klokare då.
Sen ska vi till familjerätten och skriva på papper där också om gemensamvårdnad och Marcus ska skriva under att han är pappa.
Det är en massa samtal att ringa,möten att gå på och papper att skriva under.
Det är rena grekiskan att skaffa barn.

Var på femte träffen hos barnmorskan idag.
Allt såg bra ut precis som tidigare.
Hjärtat slog 144 slag i minuten vilket var det lägsta jag haft hitills då jag bara haft över 150 så h*n sov nog tungt efter min frukost imorse.Symfysmått (mätning av livmodern) låg på 26 så det hade ökat med 3 på 2 veckor.Ligger precis på linjen på kurvan så bebisen växer normal fort.Blodtryck och glukos var också bra.
Ska få läkartid för blodblnadningen i vänster bröst också men det blir först om 2 veckor.

Börjar kännas av att man är i slutet nu.Böja sig fram är något som inet går längre och att ta sig upp ur soffa och liknande är en procedur som tar på kraferna.Får ont av att ha strumpor och tröjan blir bjuden på både matspill och diskvatten.Men men klagar gör jag inte för direkt ont har jag inte någonstans.Är relativt skonads hittills.
Men visst börjar dte kännas tungt och lite halvjobbigt.

Nu ska jag fortsätta med pluggeriet..yeeeey vad kul..not!

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback