2 månader kvar!

2 månader och ½ dag kvar till beräknad förlossning.
Tiden har gått jättefort,hela sommaren har flugit förbi.
Tycker inte att det var längesedan som jag satt här och skrev att jag trodde att sommaren skulle krypa fram.Det är 2 månader sedan nu.Svosch sa det så är det nu sensommar och jag har 2 månader kvar av min graviditet cirka.
Mår fortfarande relativt bra.Har inte direkt ont nånstans men det börjar bli otympligt nu.Varmt,svällda ben och fötter,hjärtklappning,andfåddhet,svårt att hitta bekväma sitt och liggställningar,spänningar i brösten och trötthet är väl det jag smålider av.Smärta till och från i svanskotan har jag också,det är inte så skönt.
Sist men inte minst har vi också rörelsesvårigheterna.Är väldigt jobbigt att ta sig upp från liggande till sittande och från sittande till stående.Och att böja sig fram eller ner för att tex plocka upp något eller sätta på strumpor är inte längre aktuellt.
Men men jag ska inte klaga eftersom jag mår bra och inte har direkt ont någonstans.Sen de obehag som man genomgår med knuffar fram och tillbaka på inälvorna och otymplig trött kropp det kommer ju på köpet..

Känner småstress nu över det sista som ska handlas.Måste ta oss iväg och köpa spjälsäng de kommande veckorna.Hittat en jättebra på IKEA som man kan ta bort ena sidan på en när barnet blir större.Det blir nog den som vi ska satsa på.Sen är det lite annat som ska handlas också.Mest småprylar.
Köpte "åka hem från BB kläderna" i Kalmar för ett par dagar sedan.Jättegulligt set i 8 delar.
Kläder har vi mycket av nu men är några plagg som fattas,några omlott tröjor måste inhandlas bland annat.Och flera strumpor.

Mycket att göra nu kommande månaderna..Blir helt slut av att tänka på det bara..

Ska:

Till familjerätten och skriva på faderskapspapper
Till försäkringskassan och få info om föräldrapenning
På fyra föräldrautbildningar hos barnmorskan
På ytterligare 5-7 kontroller hos barnmorskan
Skriva slutprov i plugget
Ut och shoppa det sista som behövs
på rundvandring på förlossningen

Och mer kommer säkert att komma på listan..

Pust säger jag bara

Nej nu ska jag ta av maten ifrån spisen så vi kan äta..

Tjing!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback