Max,städdag och andra natten själv.

Gick jättebra att ha vara ute med Max igår,han var en pigg,energisk och lydig liten hund.Väldigt kaxig mot större hanhundar också trots sin lilla storlek.Var i rastgården i rissne och kastade boll och så gikc vi runt lötsjön och sedan promenderade vi (blev mycket klättra också) i rissneskogen.Han fick lite hundgodis också för att han var så duktig.Han hade en hundkompis hemma hos sig också som var hur fin som helst och som såg helt förtvivlad ut när bara Max fick följa med ut och när vi kom tillbaka så tändes hoppets ljus i hundens ögon igen att det kanske var hans tur men det var det ju tyvärr inte.Men hade skulle få gå ut med Max matte så gick nog ingen nöd på honom men kändes ändå hårt att gå därifrån med den förhoppningsfulla blicken på mig.Blödig som jag är.

Idag är det städdag i detta hushåll.Ska tvätta,vika rena kläder som legat ett bra tag och väntat och damsuga och moppa golven.Måste passa på medan jag har tiden.

Marcus ska iväg på fotboll ikväll så blir själv fram till kvällen.Ska nog måla och se lite film och så skulle jag behöva fixa med fotoalbumen lite.Får se vad som blir av.

På lördag ska jag sova andra natten själv här.Marcus ska till malmö och kolla på fotboll och eftersom de åker buss så tar det ju lång tid att åka tillbaka sen så han är inte hemma förrän söndag förmiddag.Kan inte förstå nöjet med att åka buss i ett antal timmar,se en match på 90 minuter och sedan åka tillbaka alla timmarna igen.Men men är man fotbollsintresserad så tycker man väl att det är värt.Tycker det är jobbigt att vara själv här nattetid.Ska inte klaga egentligen för har bara varit det en gång förut men det är något med lägenheten som gör mig otrygg på nätterna.Men men det får gå..

Nu ska jag äta frukost och sen dra igång med städningen..

Gick in i vecka 15 idag enligt min uträkning (räknar inte som man ska direkt) så cirka 25 veckor to go..tjoho..

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback