blivande föräldrar

testet och reaktionerna:

Har gått 4 veckor nu sedan vi fick vi gjorde testet som visade att vi ska bli föräldrar till hösten. Det var väldigt oväntat och kom som en rejäl chock.Första veckan var väldigt upp och ner.Vi pratade om hur vi skulle göra och var vi stod och kom underfund med att vi inte alls stod lika i frågan.Nu 4 veckor senare har vi accepterat det här,fått det att sjunka in en aning och bestämt oss för att bli föräldrar i höst.

Vi har varit hos kurator och pratat om saken då Marcus känt lite panik över det här men nu känns det rikigt bra.

vecka och bf datum:

idag är jag i vecka 11 + 4 och beräknad födsel är ungefär 16e oktober.Så har cirka 6 månader och 2 veckor kvar av graviditeten.

Inskrivningen:

Den 21 mars var vi på inskrivning hos barnmorskan och fick informationen som blivande föräldrar får och så pratade vi lite och så fick jag ta lite prover.

Ultraljudet:

Två dagar senare åkte jag in akut för att jag hade rejäla kramper i magen.Där på gynakuten på karolinska fick vi se våran liten för första gången.Det var så häftigt och väldigt avslappnande att få veta att allt såg bra ut med honom/henne.Det var väldigt överväldigande att se den lille/lilla på skärmen.Den vinkade med armarna och såg sen väldigt irriterad ut över att bli väckt mitt i natten.Vid halv två på natten fick vi åka med med en bild på våran liten och vetskapen att allt såg bra ut.

graviditeten hittills:

Har haft en relativt bra och harmonisk graviditet hittills.illamående led jag bara av i vecka 6-8 och då visste jag inte ens om att jag var gravid.Och yrsel har kommit till och från i början men nu har den gått över.Brösten har växt men inte gjort speciellt ont.Kramperna i magen är det enda som jag kan säga att jag har son åkomma just nu så jag tycker helt klart att jag klarat mig bra hittills.:)

övrigt:

Måste börja leta efter större boende nu när vi ska bli fler.Bor trångt som det är nu så kommer bli ännu trängre när vi blir fler.Hoppas hitta en fin 3a i sundbyberg för vi trivs så bra här.Solna skulle funka det med men helst sundbyberg.Får se vad vi hittar.ekonomin ska ju tillåta det också.Måste ordna med lägenheten i Västerås också.Rensa ur den och kasta sånt som inte ska med hem hit.

Kommentarer
Postat av: Micaela

Låter ju skitbra hittills.. -håller tummarna-

2007-04-03 @ 19:32:01
URL: http://mrselmo.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback