Timmarna i Västerås,helgplaner och längtan

Ruskigt nyvaken ska jag nu knappra ner några rader här tänkte jag så att jag inte hamnar efter er andra som är så duktiga på att uppdatera hela tiden.

 

Var i Västerås i förrgår, var riktigt trevligt måste jag säga. Var hemma med brorsan hela förmiddagen hos mamma. Sen blev det två timmar uppe på psyk, först möte om grupp och sedan sista träffen hos psykologen. Så nu är det ett avslutat kapitel vilket både känns väldigt skönt och ganska så snopet. Gick till Micaela sen, skulle ta en snabbfika men blev kvar där till halv fem. Jane var där också vilket var trevligt, hade inte träffat henne sedan vattendraget. Har bestämt att vi tjejer ska hitta på något nästa fredag vilket ska bli väldigt roligt. Vet inte vad än men det kommer vi nog på något. Fick en present från London av Micaela, en Johnny Cash bok. Tackar så mycket för den J Det är en biografi och jag älskar ju biografier, hoppas man fattar nåt bara då texten är på engelska.

Efter kopparna kaffe med tjejerna så gick jag hem till mamma igen. Spenderade ytterligare några roliga timmar med Jocke, bland annat fick jag lyssna på hans idéer som var som tagna ur CSI och så tog vi några kort när vi fulade oss lite. Skrattade så jag grät nästan, han är inte klok den där ungen.

Mamma och Thomas kom hem efter att ha handlat och de fick göra mat på en gång då vi två barn låg och beklagade oss över att vi skulle svälta ihjäl annars.

Satt hela familjen ihop och åt, det har inte hänt på vet inte hur länge. Antingen jobbar Thomas eller så är Jocke inte hemma. Många gånger har det bara varit mamma och jag vid bordet. Så det var trevligt att alla var samlade. Snackade lite på msn efter maten med Micaela, Jesper och Daniel. S. Ett trevligt tidsfördriv tills tåget skulle gå. Thomas körde ner mig till stationen vid 19.20. Kommer upp i gången, tittar på tavlan och där står det att tåget är över en timme försenat. Blev upplockad av Thomas igen och åkte tillbaka till mamma. Hann precis komma innanför dörren då Jocke ringde och frågade om han och Emma kunde få bo hos mig i min lägenhet tills på lördag. Var inte så jätte sugen på det eftersom jag inte ens träffat tjejen men sa ja ändå. Hon är jourhem åt någon hund som inte hon fick ha i sin lägenhet så då måste hon lämna tillbaka den vilket sker på lördag.

Sprang hem och rensade lite hemma, snyggade till och tog bort lite saker jag inte ville skulle vara åtkomliga sen så blev jag skjutsad ner till tåget igen. Efter mycket om och men så fick vi som skulle till Stockholm hoppa på ett annat tåg som också skulle till Stockholm så vi kom iväg cirka 20 minuter tidigare än om vi skulle ha väntat på det ordinarie tåget. På tåget var jag så slut efter en lång dag som startade kl 06 på morgonen så jag somnade. Klev hemma i Sumpan och tog tunnelbanan sista biten hem. Tar tio minuter att gå men var så slut så jag orkade inte. Tog ett snabb bad och en dusch hemma sen vilket var så sjukt skönt sen så sängen direkt. Somnade typ på en gång *S*

Hade varit en lång dag som hade varit helt förträfflig.

 

Fredag idag, snart helg igen. Tyckte nyss att det var helg. Dagarna bara rinner iväg.

Blir lugnt ikväll, hemmakväll med tacos och kanske någon film eller nåt annat. Imorgon kommer mamma, mormor, Thomas och Jocke hit. Ska bli jättekul. De har inte varit sedan i maj. På kvällen sen så ska vi på Janssons 25 års fest. Det känns väl så där. Som vanligt såska jag jämt ”jaga upp mig” så mycket innan men är ganska lugn över det hela än så länge. Det som tar emot är att jag har svårt för både honom och hans tjej men men. Det är sånt här man får ta när man flyttar så här, umgås med folk man egentligen inte alls vill umgås med. Sandra och Mackan lär väl vara där också vilket känns bra. Det blir nog trevligt när man väl är där sen och tycker man inte det så är det bara att gå hem. Bor typ rakt över gatan ifrån varandra så inga direkta jättesträckor att gå *S*

 

Jag längtar så sjukt mycket tills på torsdag. Ska hem till Västerås då och vara hemma i 3 dagar. Det ska bli så obeskrivligt trevligt. Ska bli skönt att komma hem utan att känna stressen att hinna med så mycket som möjligt på en dag. Kunna slappna av och ta det som det kommer. Fredagen är som sagt bokad med tjejerna, har en del andra planer också som jag ser fram emot väldigt mycket. Men det tänker jag inte nämna än förrän det är helt spikat.

Jag tror att det kommer bli tre riktigt bra dagar. Jag känner det i hela kroppen.

     

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback