politiskt val och bio

Ja nu har jag gjort vad jag kan för att påverka Sveriges politik. Var och röstade igår.

Krångligt som satan att rösta ju, miljoner lappar i olika färger. Hur som helst så efter mycket om och men så plockade jag på mig gula lappar från dom partier som jag velade emellan och gick sedan in i ett bås. Min röst föll på social demokraterna till slut. Känns inte som att jag är så pass insatt så att jag orkar med det där. Kollade dock på tv4s morgon tv imorse och ångrade mitt val. Var en kille från ett specifikt parti där och pratade och det han sa kändes precis som att jag kunde stå där och säga det istället. Höll med i så gott som allt, och det förvånade mig för det var ett parti som jag liksom många andra har förutfattade meningar om vilket även det togs upp på morgon tv. Men men nu ligger min röst på socialdemokraterna och thats it.

Nu kan man släppa det för ett tag. Gick till minneslunden efter att vi varit och röstat. Ett år sedan i måndags som Ms morfar gick bort så vi gick dit och la blommor och satt där en stund i solen. Var jätte skönt och avkopplande.

Kvällen gick åt till att plugga, laga mat och titta på desperate housewifes. Var krassliga här med ont i halsen och trötta kroppar så orkade inte göra så mycket mera än så.

 

Ska på bio ikväll, ska se (the) click med Adam Sandler. Jag gillar Sandler, gillar de flesta av filmerna han är med i. Jag menar hur kan man inte tycka att little Nicky, Happy Gilmore, 50 first dates osv är bra? Det enda som stör mig med att se filmen ikväll är att äckligt vidriga David Hasselhoff är med i filmen, det finns inga ord som beskriver tillräckligt hur osmaklig jag tycker att den människan är. USCH!

  

Nej nu ska jag kila iväg till affären och passa på att njuta av solen på samma gång..

  

Kommentarer
Postat av: Micaela The Evil

-Klappar mina små händer-
så mycket skoj att läsa på en och samma gång :o)
Nu kan jag gå och lägga mig nöjd och glad hihi..
Visst fan var det kul i fredags, en av de bättre dagarna på länge ...

tack för kommentaren, den värmde..ler..

kramiiiiiz

2006-09-13 @ 23:01:41

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback