Mina förträffliga dagar i Västerås

Hade en helt förträfflig helg i Västerås.
 Några missöden hit och dit men det ”går fler tåg”.

Efter att ha legat raklång och pratat med Mikkiz i telefonen i fredags morse som jag skrev om sist så åt jag en frukost som typ bara ville komma upp igen. Kände mig nästan bakis pga sömnbristen så mådde halvt illa. Efter mycket om och men så tog jag mig över till Micaela. Svepte vatten på stående fot hos henne och sen gick vi till Hälla. Tack o lov var det relativt fint väder när vi gick dit. Snackade lite under tiden så vips var vi framme. Först in på Åhlens, skulle köpa hårfärg men kom ut med nagellack och ett franskt manikyr set till Mikkiz. Sen vidare till Willys, handlade mat till våran tacokväll och köpte där även hårfärg. Sen efter att ha kollat konto så bar det vidare till systemet. Handlade ett par cider, ett par öl och en flaska äppelvin. Fick inte köpa mitt favvis vin eftersom en viss dam vid namn Micaela inte klarar att dricka det längre sedan hon supit sig full på det hos mig i somras J Så det fick bli äppelvin istället. På vägen hem igen konkade vi på tunga kassar och så hade det börjat dugga. Inte kul alls, men sjung lite så gick det fortare. Sa hejdå till henne vid hennes gård ungefär och vi delade på bördan med varsin kasse var. Gick hem till mamma, åt lunch, kollade mail och sen fick jag hjälp med att färga underhåret. Blev rätt okej, hade dock önskat en lite mörkare ton. Dyngsur blev jag också då mamma duschade halva mig när hon skulle skölja ur färgen. Att få av sig blöta jeans är jäkligt svårt ska ni veta *S*

Var inne på msn en stund efter det, pratade med J och  D ett tag. Började sminka mig lite smått och föna håret. Packade ner kläder jag skulle ha på mig på kvällen och även sminket sen  gick jag hem till mig. Sminkade klart mig och plockade lite. Hann precis bli klar och halvt dö av i soffan då Mikkiz och Jane ringde på dörren. Hungriga som vi var så började vi med maten på en gång. Fick springa som en skottad spole fram och tillbaka hem till mamma då vi glömt stekmargarin bland annat. Gick en sväng ut på balkongen med Jane innan maten, drack loka medan hon redan börjat på sitt bag in box vin. Sa nog inte så mycket under själva middagen, maten var viktigast. Blev uppdaterad på senaste Västerås skvallret av experten Jane det var väl vad som blev sagt just under tiden då vi åt. Kaffe och rökpaus efter maten, var så trött så var tvungen att dricka kaffe för att inte somna, även Mikkiz. Men inte Jane, hon fortsatte på sitt vin hon. Satt och snackade hela kvällen. Flyttade oss flitigt mellan vardagsrum och balkongen. Micaela som verkade vara kär i sin kamera den kvällen knäppte kort mig oss andra två så man var ständigt bländad. Men det är kul att ha bilder att lägga in i fotoalbumet och spara till framtiden. Gav upp rätt tidigt då jag var trött som en gris och Jane skapligt full. Micaela var väl den enda som var rätt ”med” fortfarande. Sa hejdå vid halv tolv tiden skulle jag gissa på (har jag fel?) och vi gick på varsitt håll. Gick hem till mamma eftersom jag skulle sova där. Snackade med J och Micaela på msn. Den sistnämnda skickade över alla bilderna från kvällen bland annat. Skrattade så att jag nästan ramlade av stolen. Vilka höjdar bilder!
Snackade till o från med Jocke och Emma som kollade på film i vardagsrummet och så snackade jag vidare på msn. Ville inte gå och lägga mig förrän M ringde och talade om att allt var bra med mina små hjärtan till kissar. Halv ett ringde han och allt var typ bra så kunde gå och lägga mig sen men satt uppe en stund till (det blev en lång stund). Kom i säng runt tre tiden. Sov oroligt, vaknade till och från. Jävla ångest att bita sig fast då.
 
Vaknade vid nio av att mamma och Thomas gick upp. Låg och halv lyssnade på morgon tv och pendlade mellan vaket och sovande tillstånd. Gick upp och ut till köket till mamma en stund sen gick jag och la mig igen. Låg och degade på min madrass fram till tolv tiden.. Jocke kom in och sparkade på mig stolt som en tupp över att vara uppe tidigare än mig. Låg kvar på madrassen en stund efter att de åkt. Mamma o resten av familjen skulle till Örebro. Ensam kvar hemma med katterna låg jag och stirrade i taket och njöt av lugnet. Det var härligt det! Mobilen ringde och jag pratade en stund med M som befann sig på fotbolls match i Borås.

Gick upp och petade i mig lite frukost, satte mig vid datorn och läste tidningarna online och kollade vilka som var på msn. Efter att ha pratat med J och S så gjorde jag iordning ett bad. Frös så att det gjorde ont. Var uppstigen och nyduschad efter en timme. Eftersom jag hade planer så gjorde jag mig i ordning. Smink och fixade håret. Velade fram och tillbaka med en person och tillslut blev det inställt. Eftersom jag visar besvikelse genom att bli sur så var jag ganska sur. Men det gick över rätt fort. Pratade vidare på msn istället och personen roade både mig och min kära mamma som stod bredvid mig. Fick oss många skratt, tackar för det J

Satt hemma kvällen lång, väntade på att Micaela skulle kolla klart på filmen hon och C tittade på. Träffade henne vid halv elva, gick hem till mig. Jag diskade upp disken från dagen innan och sen så la vi oss i varsin soffa och snackade en stund. Blev inte så långvarigt för var sjukt trött igen. Kände mig trögtänkt och osocial pga sömnbristen. Sa hejdå vid halv ett och jag gick tillbaka till mamma. Pratade med mamma en stund och så resten av tiden på msn. Gosade med Elsa jättemycket och satte mig inlindad i täcket på balkongen och filosoferade i månskenet som var. Hur mysigt som helst. Ville inte gå och sova eftersom jag visste att M skulle ringa när han kom hem och skulle jag bli väckt när jag väl somnat så skulle det bli omöjligt att somna om så jag pinade mig vaken. Pratade med J och Micaela på msn och kom på mig själv med att blunda mellan gångerna de skrev. Var helt slut. Till slut ringde M och jag kunde äntligen gå och lägga mig. Blev en snabb rökpaus på balkongen med mamma och sen in och tvätta bort smink och borsta tänderna. Låg en orange hårig sak i fotändan och kramade mina fötter och så lyssnade jag till Elsas snarkningar. Tror jag somnade direkt när jag la mig ner. Sov hela natten så gott som utan störningar, kroppen var nog alldeles för trött för att orka bry sig om ångest och annat skräp.

Vaknade halv tio söndag morgon. Låg kvar ett tag och lyssnade på radion som var på i köket. Pallrade mig upp vid klockan tio. Åt oboy med sked som vanligt och kollade mailen. Ringde hem för att kolla läget och blev hemtjatad med ett tidigare tåg. Skulle åkt halv fyra egentligen men blev halv tre istället. Mormor kom över en sväng och jag pratade med mamma och henne ett tag i solen ute på balkongen. Packade mina saker och gjorde mig klar att åka hem. Sa hejdå till J och övriga på msn sen skjutsade Thomas ner mig till tåget. Han följde med mig in för att kolla så att inte behövde sitta kvar där i en timme om jag skulle missa tåget. Efter mycket krångel så hann jag med det nätt och jämt och 45 minuter senare klev jag av back in Sumpan igen med all min packning.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback