en inlagd sill?eller en Di Leva?

Klockan 22.30 igår fick jag akuta smärtor i magen.Rejäla krampanfall som jag ett tag trodde skulle ta död på mig.Efter en halvtimmes lidande så var det bara att klä sig och åka i ilfart till Karolinskas akutmottagning.För att göra en lång historia lite kort så blev jag intagen direkt på kirurgmottagningen där jag fick ligga till kl 1.30.Det togs prover och temperaturer sen hände inte mycket mer.Till slut kom en läkare och klämde och kände på min mage och sen efter en bra stund fick jag komma vidare till akut gyn.Där fick vi sitta till 2.15 då jag fick komma in och göra en 20 minuter lång undersökning som gjorde så ont att jag förlorade medvetandet ett tag.Och konstaterandet blev att jag hade en cysta som spruckit.Blev inlagd för observation och nya prover dagen efter.Vid 3.30 kom jag till mitt rum och fick byta om till en stor vit skjorta som på lilla mig blev som en klänning.Kände mig lite som Di Leva där jag stod.Fick en kopp med ett antal tabletter att äta,smärtstillande av olika slag och sen blev jag lämnad i min ensamhet.Ringde mamma och berättade att jag blivit inlagd och så ringde jag hem och kollade läget bara.La mig sen i mörkret och frös och tyckte synd om mig själv.Tog lång tid innan jag somnade.Sen blev jag väckt en gång i timmen fram tills frukost av sköterskor som kollade upp mig med termometrar,tabletter och diverse annat.Tömde min stackars arm på blod gjorde de tre gånger också tills jag blev helt svimfärdig.
Efter frukost fanns det inte så mycket annat att göra än att försöka sova vilket gick si så där.Hörde ständigt alla ljud runt mig vilket var ett störande moment.Zappade lite på tvn jag hade i mitt rum och läste året runt (kände mig som 65 då) och så lyssnade jag lite på radio. Tiden gick väldigt sakta kan jag säga.
Somnade till då och då men blev väckt när det var dags för nya tabletter att ta.Lunch vid 13 som jag kastade i mig då jag var sjukt hungrig och så var det en chokladpudding till efterrätt som smakade punch,mindre gott. Sen blev det en timme stirra i taket och lite småtittande på våra bästa år fram tills läkaren kom.Blev klämd på magen och sen bar det iväg till ett undersökningsrum för att göra nytt ultra ljud.
Efter många oroliga blickar och miner så kom han fram till att jag har en äggledarinflammation igen så nu blir det två sorters antibiotika i 10 dagar och ta det så lugnt som möjligt.Helst inte ens gå utanför dörren.Kul..not..
Men men..tur att det upptäcktes iallafall.Fick lite information om konsekvenser som kan komma i framtiden och sen blev jag utskriven.Glad jag var.Ville så gärna hem.Gick dierkt ner till apoteket och hämtade ut antibiotikan sen skjutsade Marcus hem mig.
Och nu sitter jag här och känne rmi gallmänt skitig så nu ska jag bada sen blir det nog soffslöa fram till lost.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback