Saturday

Efter fredagen så togs det en välbehövlig sovmorgon. Gick upp runt elva och var fortfarande trött. Tog en promenad runt sjöarna med Marcus, var skönt att komma ut lite och vakna till liv. Hem duschade och sminkade mig. Iväg till Britta och fikade och tittade på när Marcus öppnade paket. Isbjörnen var där också, så ball. Tog en sväng förbi MAXI på hemvägen, hade varit kreativa och bläddrat i kokboken på morgonen så var tvungen att jaga ingredienser som man aldrig hört talas om förut. Efter mycket letande så hittade vi någorlunda det vi skulle ha.

Skjutsade hem Eva och sen hemåt. Påbörjade en skrapsudoku men gav upp rätt fort efter att jag kört fast. Gav mig ut på okänt vatten genom att påbörja laga en maträtt jag aldrig gjort tidigare, texmex pasta. Tog cirka en timme innan det var klart och resultatet blev riktigt bra, ska definitivt göra det igen. Laddade upp inför eurovision songcontest genom att duka upp med glas och snacks. Drack vin och åt chips och svepte ett par cube under kvällens gång. Var bara jag som var exalterad nog till att stå och hoppa, dansa och sjunga som en tok. Höjd punkterna och den stora väntan på var Finlands monster, Litauens pinsamma gubbar (som dock jag inte hejade på men vissa andra gjorde) och så självklart Carola för Sverige. Gillar verkligen inte Carola, tycker hon är så tillgjord och divig men jag gillar låten och självklart hejar jag på mitt eget land. Hade hoppats på att få lite studs sällskap lagom till Sveriges framförande men icke, fick stå där och studsa och skutta alldeles ensam. Bara Skrubben som gjorde mig sällskap för en stund som min danspartner. Det var en grym känsla, en av de bästa som finns. Älskar när länder tävlar i något, speciellt eurovision men även fotboll, OS osv. Blir riktig patriot då som hejar på Sverige i vått och torrt. Det bästa med eurovison songcontest är poäng givandet. Satt där med min kupong från expressen och penna i högsta högg och fyllde i åttor, tior och tolvor för glatta livet,Marcus fick vara reserv skrivare medan jag var upp och hoppade och dansade.Var helt slut efter att hållt igång så var rätt utslagen för ett tag  Exalterad som jag var under poäng givandet så fick alla länder som inte gav Sverige bra poäng en drös med fula ord över sig. För att inte tala om Finland som jag försökte skrika genom tvn att de skulle dö de otacksamma jävlarna. Sverige ger de högsta poäng och vad får vi? Så lite så jag inte ens kommer ihåg vad vi fick. Usch vad förbannad jag var. Måste nog vart rätt underhållande att höra på *S*. Så gick ju Finland och vann vilket inte var direkt oväntat. Men var nöjd med en 5e plats för Sverige så var inte bitter. Tyckte att det var riktigt kul att Finland gick och vann för första gången på 51 år när de såg ut och lät som de gjorde. Astufft. Vadå att de kommer vara ikoner I Finland för all landets framtid liksom. Nej Lordi är tuffa men hade inte den bästa låten i tävlingen men förtjänade att vinna ändå. Måste tillägga att Lordis trummis skrämmer livet ur mig, så läskigt. Som jag sa till Daniel häromdagen, om jag skulle vart med i den tävlingen så skulle jag ha hållit mig så långt borta från Finlands tävlande jag bara kunde. Dom är läskiga, tycker inte om när folk har masker och sånt. Är fortfarande livrädd för soldaterna i bröderna lejonhjärta och för att inte tala om alla möjliga läskiga varelser (speciellt orcherna) i sagan om ringen filmerna. Usch hade dött på direkten om jag mötte en sån ute. Hade haft tvättstugan under kvällen så när tävlingen var avgjord och jag hoppat lite mera till när Lordi sjöng sin låt en gång till så gick vi ner för att hämta tvätten. Onykter som jag var så höll jag på att tippa bakåt ett par gånger där jag kom konkades på en IKEA påse med tvätt på axeln. Micaela ringde också men kommer inte ihåg om det var innan eller efter tvättstugan. Pratade av oss lite om tävlingen och vilka bidrag som var bra och vilka som var mindre bra. Satte oss och laddade ner de bidrag som var bra efter att jag pratat klart i luren. Blev terrad med Litauens låt ett par gånger som en viss person satt och lyssnade på och sjöng med lyriskt. La oss ner en stund och somnade med dator, tv och smink på. Vaknade klockan 05.06 och visste inte var jag var riktigt, kände på ögonfransarna för att kolla om sminket var kvar vilket det var så då förstod jag att vi däckat. Gick upp och borstade tänderna, tvättade bort sminket och gav katterna mat. Skrubben tittade lite surt på mig och jag fick lite ångest när jag såg att både kattmatskål och torrfoderskål var så gott som renskrapade. Slängde iväg två svar på blobben sen gick jag och la mig igen. Somnade om typ på en gång och sov till väckar klockan ringde. Kände mig fortfarande full när jag vaknade. Så kan det vara ibland..*S*

 


Kommentarer
Postat av: mikkiz

hehe, som det kan vara ibland.. :o)

2006-05-23 @ 14:57:02
Postat av: Mikkiz

Hmm, jag hittar inget nytt inlägg? Är du säker på att du har publicerat det du skrev?

2006-05-29 @ 13:38:59

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback