läkarbesök,saker att göra,katthemmet och Öland

Och solen den lyser idag med.
Har varit hos läkaren idag,kom fram till att jag har luftvägsinfektion.Förstod att det var någonting med tanke på att jag inte blir helt av me dmin förskylning och nu när den förbannade pollen säsongen dragit igång så gör ju inte det saken bättre heller.Hur som helst så fick jag antibiotika som ska ätas i 5 dagar.
Men blodvärdena som jag trodde var dåliga var bra så det behövs inga järntabletter här inte:)

Idag ska jag skriva klart sista på min uppsats och sen skicka in dne och de övriga uppgifterna för respons.Har gått mycket bättre än väntat.
Sen blir det nog sitta ute i solen en stund och läsa min sjukt spännande bok jag håller på att  läsa.
Ikväll blir det matlagning och brödbakning och ska nog passa på att städa lite när Marcus är på fotbollen.
Blir det tid över så ska jag göra klart min skiss också.

Ska åka ut till katthemmet och göra ett besök tänkte jag i veckan.Sen att man kommer må apa och vilja ta med alla hem är något man får räkna med.Men det är fasiken så mycket bättre att de får vara där än att de springer ute.Och de flesta av sötnosarna får ju nya bra hem efter att ha vart på hemmet ett tag.
Det är fint att även djur kan få en andra chans tycker jag.Människorna som startar sådana här föreningar är guldvärda.
Funderar på om jag ska ställa upp som volontärarbetare,skulle vara roligt.

Åker till Öland om cirka 3 veckor.Ska vara där i 4 dagar.Kan bli skönt att byta miljö för en stund.Det är så vackert där nere också.Älskar den lilla stranden som ligger nära stugan,den är jättemysig och nästan aldrig folk där heller.Skulle kunna sitta där i flera timmar och bara stirra ut över vattnet.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback