en underbar helg

vilken helg det har varit.Solen har lyst,värmen har kommit och fåglarna har kvittrat.
Var ute hela dagen igår.Träffade Mackan och Sandra på tidig eftermiddag nere på golfängarna.
De övriga 3 spelade minigolf medan en skadad jag (sträckt nacke och axel) satt på sidan av och tittade på och då och då bläddrade i aftonbladets klick bilaga.
Var mycket folk ute så det märktes att våren hade kommit.
Köpte glass i kiosken och satte oss sen på ängarna och läste tidningar,drack cider och öl,solade och snackade.Det blev jag,Marcus,Mackan,Sandra och Mackans syster och sen även hans mamma.
Efter ett par timmar när solen drog sig tillbaka en bit så gick jag,Marcus och Mackan upp tillskidbacken där solen fortfarande brände starkt.Var hur skönt som helst.Deras poolare Gurra tittade förbi med en hund stor som en häst typ och sen kom en kille som också heter Marcus (Nilsson också precis som Mackan) så där satt jag med tre stycken Marcus i solen.Var sjukt kissnödig så tog en promenix hem,ringde Mikkiz på vägen och snackade lite skit.Hon tyckte nog att jag var lite knäpp.Gick hem,kissade och kollade katterna sen gick jag tillbaka.Satt en stund till i backen och njöt av de sista strålarna sen gick vi hem till Gurras föräldrars hus där han satt hundvakt åt "hästhunden".Var ingen dålig villa de bodde i på Sumpans gräddhylla.
Satt där en stund bara tills den ständigt hungrige Mackans mage skrek efter mat.Gick till parma som ligger två hus bort och åt.Var väldigt trevligt.
Kände mig sjukt onykter och hade lite svårt med att fästa blicken men efter lite mat så blev jag så gott som mig själv igen,eller nästan iallafall.
De följde med hem till oss efter maten och vi tittade på 2 avsnitt av våra värsta år.Sen var det godnatt som gällde.Var helt slut efter att ha suttit ute hela dagen.
En helt nice dag var det.
Idag blev jag väckt kvart i åtta på morgonen av en hyper pigg Marcus som terrade livet ur mig och sen valde att kolla på transformers,jag ville sjunka igenom jorden och försvinna in i ett svart hål.
Var sjukt trött och lyckades somna om en timme till.
Gick upp sen,duschade och kelade med Lukas som led av uppmärksamhets brist.
Promenerade hem till Britta vid halv tolv och åt lunch,satt på hennes balkong och njöt av vädret.Fikade och sen gick vi till minneslunden eftersom Birger skulle ha fyllt år idag.Var fint att stå där en stund och njuta av vädret och se alla fina blommor i alla möjliga färger.
Sen gick vi hem en snabbis innan vi tog bilen till IKEA där vi inhandlade vinglas,glasskopa och diskborstar.Kvällen har vart lugn,MAckan kom över och spelade lite nätpoker och vi tittade på one tree hill.
En lugn skön kväll.Perfekt avslut på helgen.Nu ska jag se big brother live.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback