Övertrött Fredag,underbar lördag och en kanonvarm Söndag

Jag måste ju erkänna att jag var något trött när jag kom hem från jobbet i Fredags men det hindrade inte mig ett dugg till att fara fram som en blådåre.Jag dammsög,moppade,golv,dammade,bäddade rent i sängen och skurade badrummet.Plugga i två timmar hann jag med också.Blev uppplockad vid fem.åkte och handlade i Rissne till grillningen på Lördagen. Och sen tillbaka hem igen.Tittade på VM invigningen och Tysklands match efter att Mackan dykt upp.Var en ganska däven match så vi tittade på saw efter att den tog slut.Mackan som är en riktig hare och inte alls klarar av filmer med en uns läskighet i var väldans rolig att titta på saw med.Inte för att den är läskig direkt men tydligen tillräckligt för honom *S*
Var natti natti efter det men övertrött som jag var så hade jag hur svårt att sova som helst men efter ett tag måste jag ha lyckats.

Skulle ha gått upp kl 10 i Lördags men blev inte förrän 10.40 så var en aningen stessad.In och ur duschen fort som sjutton och sen ställa sig och göra ost & avokado sallad till 7 personer.Sprang och plockade och städade lite och packade ner allt som skulle med ner till ängarna. De andra hade redan gått ner med grill och annat som skulle dit innan allt annat så jag konkade ner maten all by myself ner.Pratade med far min på vägen ner och för första gången så var det ett ´"ge och ta samtal ",annars brukar det bara vara han som pratar och ältar om sig själv men den här gången fick även jag prata en del.Väl nere på ängarna så var jag helt slut efter att ha burit ner allt i värmen.De andra höll på att sparka boll så jag satte mig på picknic filten och läste aftonbladet.Kände på mig att jag satt mig i riskzon vilket jag hade rätt i.Kände hur bollen ven förbi huvudet på mig ett par gånger.Marcus äldsta kusin Tom hittade inte ner till ängarna så jag fick springa och möta honom efter att han gått helt fel efter att ha fått vägbeskrvning av Marcus.Åt när vi kom tillbaka,hade inte hunnit att äta frulle heller så var lagom snurrig i bollen av hunger så det satt fint med mat.
grillade fläskfile och choritzo korv och hade potatissallad,ost o avokadosallad och tzatzikisås till det.
Inte ett moln på himlen var det och solen brände i ansiktet.Hade med oss Marcus värsting bergssprängare med oss ner också så hela ängarna lär ha hört den aliga blandningen av musiken vi spelade.Mackan som vart exalterad sedan kl 8 på morgonen var uppe vid trädtopparna någonstans och nämnde titt och tätt att
-fan det är ju VM ju,och sen en väldigt lyrisk blick efter det.
Ja den människan är bra rolig men kan bli lite mycket ibland bara för att han är så intensiv.
Tom och Henke (Marcus kusiner) gick upp till oss för att se Englands match medan vi andra 3 stannade kvar ute i solen ett tag med cider,öl,musik och boll sparkning.Sen dök den förlorade sonen  Jansson upp som anlände från karolinska sjukhuset efter att ha brutit fingret på fyllan kvällen innan när han snubblade på landgången till djurgårdsfärjan.Han såg lite sliten ut så vi gav han lite mat och en cider.Sen packade vi ihop och gick hemåt.Mackan gick med bergsprängaren på axeln och bläddrade bland låtarna på skivan och höjde volymen mer och mer.Batterierna började smått ge upp så det sprakade lite då och då mellans Mackans utrop att låtarna var sköna. Hemma dök vi upp med besked till dom 4 som satt där redan (Martin mellanbrodern till Tom och Henke och även han kusin till Marcus och hans kompis Stefan hade kommit också) eftersom En viss exalterad person spelade musik hela vägen upp i trappen och sjöng med.
Mina små katter såg lite förvirrade ut eftersom det kommit fyra stycken främlingar och satt sig i deras soffa så man såg att dom pustade ut lite när vi kom hem. Det var en skön stämning hemma fram till Sverige började spela. Att det blev 0-0 var inte uppskattat från något håll och vissa (Mackan och Gurra) var argare än andra.Svordomarna flödade fritt och klagan var skyhög.Men det la sig efter ett tag.Mrtin och Stefan drog när Sverige spelat klart men de andra stannade ett tag till.Någonstans efter det hände något som jag fortfarande inte har fattat och kommer nog aldrig att göra heller.Det var en rätt  löjlig händelse mellan 2 personer som inte visste hur de skulle prata med varandra.Jag gick ut en sväng för att ventilera mig lite och så jag slapp se eländet.När jag kom tillbaka gång två så hade Henke och Tom åkt hem så då var det bara Gurra,Mackan och Marcus kvar.MAckan gapade om att han var hungrig vilket han jämt är (ser ut som en metrev ändå) och kände att jag var det jag med så  han stack och köpte mat.Det blev ett litet snack med Ulrich innan han kom tillbaka med maten för annars hade det blivit det efter maten i stället och då hade det inte vart någon mening med att äta.Mackan kom tillbaka med pasta till sig själv och pizza till mig som jag tryckte i mig nästan hela på typ 3 minuter.Efter det blev jag nästan mig själv igen fast väldigt trött bara.Satt och lyssnade på Gurra som är så jäkla rolig.Han är en slön kille som är uppväxt på "gräddhyllan" i Sumpan men ändå är som vilka grå råttor som helst.Killen är så gott som immun mot alkohol också efter hårda år bakåt.En skön person med otroligt roliga historier att berätta.Efter mycket om och men och många historier och en del klagan över Sveriges match så pös dom hem.Röjde upp lite på bordet och gav katterna mat sen var det natti natti.Vakande två timmar senare och var pigg som en lärka kl fyra på morgonen.Tänkte att det inte kunde vara sant men lyckades somna om efter att ha gått upp och druckit en liter vatten på stående fot.Sov till 8 och gick upp vid halv 9.Käkade frukost och satt och snackade lite om kvällen innan.Diskade och röjde i garderoben och plockade bort tombukar och flaskor och gjorde rent grillgallren och grillen.Tog bilen och åkte ut till Barkarby.Gickoch kollade i affärer och var in i outlet byn.En inhängnad med massa småhus som är affärer.Jättemysigt därinne.Köpte en vattenkanna med Nalle Puh på och davinci koden i pocket som jag ska läsa i sommar.Finns en affär med böcker,filmer och cd skivor till pangpriser.Fick boken för 39:- vilket jag tycker är taget för en relativt nysläppt bok.Satte oss på en bänk och åt mjukglass  i solen och bara njöt av livet.Var helt underbart.Åkte hem sen eftersom det var flera VM matcher på tv och Mackan väntade.Låg och halvsov i soffan till och från och löste sudoku.Gjorde iordning en stor pastasallad med vitlöks baguetter till som blev kvällens middag.Hann precis äta upp så var det dags att springa ner i tvättis och slänga in tvätten.Resten va kvällen så var det fotboll,sudoku och tvättstugan som gällde.Mackan stack hem kl 21.Bestämde oss för att se en film för ingen av oss orkade se en minut till av fotboll.Tittade på en riktigt bra film med Robert DeNiro,Nick Nolte och Juliette Lewis.Tror den hette Cape Fear.Hur som helst så var den jättespännande iallafall. Var kudden som gällde efter det och efter den här helgen som började med jobba mitt i natten (läs extremt tidig morgon) och fortskred som den gjorde så var jag bra slut.Somnade rätt så på en gång.
Har varit en helt fantastisk helg och har haft riktigt roligt och trevligt i solen.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback