jobb,knas i luren och den så kallade sommaren

*gäsp* Börjar bli trött nu.
Gick upp klockan sju imorse och det kan jag ju inte direkt påstå att  jag är van med.
Skulle vara hos Lisa och hjälpa henne att förbereda en garage utförsäljning vid halv nio.
Hamnade mitt i rusningen nere i tunnelbanan vilket jag ogillar men men det var bara att bita ihop.
Kurvakten var på rast så behövde inte betala heller vilket kändes helt okej..
Slet fram allt som skulle sorteras tillsammans med Lisa och sen så stack hon iväg till frissan medans jag var kvar och fixade och donade.Blev jättesnyggt och prydligt efter att ha hållt på i 3 timmar.Vid tolv var jag klar så fick sitta och vänta i 45 minuter på att hon skulle komma tillbaka.Marcus ringde lägligt så slog ihjäl lite tid genom att prata med honom och så pratade jag med mamma en snabbis också.Pratade lite med Lisa när hon kom tillbaka,fick min lön och ny upplaga av nycklar hem till Kent.Fick plocka ur det jag ville ha och ta med hem,blev lite kläder till Fanny,lite kläder till mig själv och en grej som Mikkiz ska få som kommer passa henne perfekt.Sen gick jag till tunnelbanan.Tur som jag hade så var även den kurvakten på rast så åkte gratis hem med.Stannade i Sumpan centrum ochhandlade och sen vidare hem.Var spyhungrig så åt på en gång och sen lite snack med mikkiz på msn.Och nu sitter jag här efter att ha vart och slängt i tvätt i tvättmaskinerna.Ska plugga fram tills det är dags för kvällspromenaden.Ikväll blir det lugnt med lite pyssel hemma.

Ringde en person häromdagen som jag inte pratat med på ett bra tag,lite över ett år för att vara exakt.
Kanske hade det gått så lång tid så att jag glömt bort människans röst eller så var jag bara trött,gissar på det andra.För det var nämligen så att det var en kompis till den här personen som ringde och undrade var jag höll hus och jag svarade att jag var hos mamma vilket jag var för tillfället.Personen jag pratade med började dilla om att jag skulle  vart där klockan åtta så jag började fundera ett tag vad den personen som jag trodde att jag pratade med hade tagit för nåt eftersom jag inte bestämt nåt med dom klockan åtta.Sen hörde jag va fan vilken Jenny ringde jag då? Och sen kom rätt person till luren vilket jag hörde på en gång när rösten väl dök upp.Den andre personen skulle låna den här personens mobil och skulle ringa en annan Jenny och tog första bästa i telefonboken vilket blev jag.Tänk så knasigt det kan bli ibland.Pratade inte så länge med den rätta personen eftersom kompisen hade bråttom att ringa upp den rätta Jenny men det var kul att höra av männsikan igen,trots attd et inte varade så länge.Men vi skulle höras snart igen sa personen så kanske hinner snacka lite mer skit då.

Nu är det Juni och så kallad sommaren är här.Utanför på gatan åker studenterna i sina karavaner och ikväll är det Sundbybergs vårfest som är ett tecken på att sommaren är här.Ska nog inte gå på den,kanske tittar ner en stund får se vad arbetarn i familjen säger sen.
Hoppas på bra väer snart..vill ha sol NUUUUUU!




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback