heartbreaking

åter igen har jag läst en frukstansvärt heartbreaking text på ett katthems hemsida:

Såg en död katt i svandammsparken i midsommarkransen! Den var röd och
såg inte fullvuxen ut. Runt 9-12 mån kanske.
Verkar ha råkat illa ut då den hade ett rep och en plastpåse runt halsen :(

Hade det varit jag som såg detta så hade jag nog inte blivit mig själv igen på ett väldigt långt tag.
Usch vad mycket hemska människor det finns som går lösa ute som gör sådana här saker.
Jag skulle aldrig ens tänka tanken,får dåligt samvete om jag bara råkar lugga mina sötnosar när jag kammar dom.Nej vad ska man göra?nåt måste ju göras för så här kan det inte få vara!

Blir alldeles knäckt av att läsa sånt här men det är samtigt bra att höra att folk bryr sig och rapporterar in liknande.
Blir så arg och ledsen när jag ser överkörda djur (harar,grävlingar,igelkottar osv) längs vägkanterna.Tycker att de är värda mer än så än att ligga och ruttna bort längs en trakikerad väg alldeles ner sprutade av avgaser.Jag sa till en i min närhet häromdagen att den dagen jag får körkort och bil så ska jag ha sopsäckar,en spade och nummer till dem som tar hand om döda djur i bilen.För om jag skulle köra över ett djur som springer rakt ut i gatan så ska det inte ligga och ruttna bort vid vägen iallafall det är en sak som är säker.
Usch vad ledsen jag är:(




Kommentarer
Postat av: Mikkiz

Du är en riktigt djurhjälte..-sätter på en medalj- -mikkiz gör honnör-

2006-06-04 @ 22:24:53

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback