fullspäckade dagar med tok och härligheter

Har hunnit med lite saker den senaste veckan, den har gått så fort så att jag knappt hunnit med.


Var i Västerås mellan Ons-Tors.

Tänker inte gå in så detaljerat på det, räcker med att vi 2 inblandade i onsdags kvällen vet vad vi gjorde och hur fantastiskt kul vi hade i tragiken *S*

Var på ett möte på psyk om gruppen på onsdagen sen var jag med Mikkiz hos mormor en stund på eftermiddagen och gullade lite med Fanny som precis som vanligt höll låda.
Drack lite kaffe och snackade lite. Var hem till mamma och åt och sen stack vi hem till mig.
Resten av kvällen hade vi som sagt riktigt roligt i tragiken och det är helt klart en av de ”minnesmärkta” kvällarna. Somnade väl vid tre tiden för att vakna 3½ timme senare av alarmet på mobilen. Skulle till skolan och göra min Paris redovisning i muntliga provet.

Var bara att gå upp och se glad ut och försöka lista ut vilken planet jag befann mig på. Gick hem till mamma medan Mikkiz låg kvar i min bäddsoffa och sov vidare. Åt frukost som halvt ville komma upp igen och drack mängder av vatten och saft. Tog sen cykeln till skolan (tog mig 2½min) och gjorde min redovisning som gick rätt okej och bara tog 5 minuter. 23 minuter efter att jag cyklat från mamma var jag tillbaka hos henne igen. Drack lite mera vatten och gick sen hem till mig för att väcka Mikkiz. Satt i fåtöljen och pratade hål i huvudet på henne medan hon låg kvar i soffan och såg lite mosig ut. Efter att hon pallrat sig upp plockade vi ihop och städade efter oss och gick sen till mamma och åt frukost. Där blev vi var fram till eftermiddagen. Varvade mellan att sitta på balkongen och vid köksbordet. Gosade lite med katterna och snackade skit. Övertrötta som vi var så blev det rätt kul det med. Tog cyklarna hem till henne och lämnade av dem där, sen följde hon med mig halvvägs tillbaka. Snackade lite innan vi sa hejdå och gick åt varsitt håll. Gick hem till mamma och duschade och packade mina saker innan Thomas körde ner mig till stationen. Där var det dagen innan midsommar fullproppat med folk vilket jag inte blev så glad över men men. Fick köpa en biljett av en kille som skulle till Sthlm men ångrat sig så fick den tjugo kronor billigareJ

Väl hemma i Sthlm sen så självdog jag i soffan och så åkte vi till MAXI och handlade inför midsommar. Kände mig som en zombie bland allt folk. Tyckte folk stirrade på mig vilket de säkert gjorde också för jag lär ju inte ha sett allt för fräsch ut. Efter mycket om och men (sjukt mycket folk) så var vi hemma igen. Lagade tacos i vad som kändes som en evighet innan det var klart och sen kollade film resten av kvällen. Eller rättare sagt så somnade jag efter tio minuter men men.


Midsommarafton var vi hos Britta och åt tillsammans med Tom. Sen skulle dom till gameshop så hängde på. Stod och bläddrade bland dvd filmer ett tag och hittade två stycken som jag ville ha. Åkte tillbaka till Britta och fikade och sen vidare hem. Tom följde med också. Tittade på film och spelade poker. Filmen vi såg var nog den långsegaste film jag sett.
Efter den var det tack och god natt eftersom klockan hunnit bli ett.


Midsommardagen sov till halv tolv vilket var en aning välbehövligt. Gick upp och duschade och fixade lite och fixade lite inför grillningen. Tom kom över vid halv tre tiden. Gick ut på baksidan och grillade och hade det bra i solen. Blev tyvärr inte långvarigt eftersom Sverige matchen började sina sändningar. Mätta och belåtna gick vi in och tittade på när Sveriges förnedrades av Tyskland och åkte ur VM. Ganska väntat men ändå så irriterande. Har aldrig sett landslaget spela så dåligt som dem gjort under denna turnering. Nej fy det var jobbigt att vara svensk i lördags.
Spelade lite poker efter matchen och sen tittade vi på filmen R-point som var en halv skräckis. Gillar inte asiatiska filmer egentligen men den var helt okej. Dock en aningen svår och ogrepplig.
Gick in och la mig i sängen och kollade på road trip som gick på tv medan de andra kollade klart på Argentina-Mexico.


Söndag upp tidigt. Tittade på sopranos till frukosten och njöt så som man ska av en söndags förmiddag. Gick runt sjöarna och passade på att samtidigt mata fåglarna. Fick se svan bebisarna på nära håll och även mata dom. Såååå söta.
Gick upp och drack vatten och lite juice efter promenaden sen stack viiväg till barkarby.

E18 var avstängd pga av bombmannen i Tensta så fick ta en omväg för att komma fram.
Efter att ha vart på Rusta och handlat massa onödigt så hämtade vi upp Tom och stack till Kista. Gick in och ut i affärer och tittade. Handlade lite kläder till Molly och Mint och sen åt vi på food courten. Åt en grekisk sallad som hade vart god om man fått dressingen och brödet till men lat som man är så orkade jag inte ställa mig i kön för att hämta det som dom glömt att ge mig. Blev hemskjutsad och de andra åkte till tom och spelade nyköpt tvspel.
Själv så spelade jag sims2 en stund, diskade och plockade lite. Följde med Marcus till MAXI sen för att han skulle handla åt Tom. Fick en ice slush med melon smak så jag var glad att jag följde med. Hur god som helst.

Tvättade under kvällen och tittade på pojkarna i mitt liv som jag köpte på fredagen. Hade sett den förut men ville se den igen för den är så bra.
Tittade på Edison sen men somnade ifrån den.


Idag blir det lugnt. Lite träning, en dusch och lite små plock hemma.
Ska testa att följa ett nytt recept ikväll till middagen och så ska jag försöka få min skiss på klänningen klar ocksåJ





Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback