förbannad

Läste en sak idag som gjorde mig både ledsen och förbannad,nu kommer säkert Mikkiz gå in och kalla mig för "allas vår katthjälte" igen:)

Gick in på huskattens hemsida som är hemsidan för katthemmet i Västerås och där fann jag en söt liten dam med följande text: 


Chrissie

Hona, född ca juni -05.

Denna ljuvligt söta och go´a lilla tjej irrade omkring på Viksäng en tid.
Barnen på en gård använde henne som hand- och fotboll och slängde
stenar och glasflaskor på henne.
En äldre kvinna såg detta under flera dagar och till slut stod
hon inte ut med det - hon tog in Chrissie till sig tills vi fick plats ledig för henne.
När Chrissie kom in till oss var hon öm i hela den lilla kroppen.
Hon hade så ont att det var svårt att ens ta i henne.
Hennes förtroende för människan var dock inte helt borta,
tack och lov, utan har kommit tillbaka.
Skadorna är nu läkta och lilla Chrissie vill komma till ett nytt och kärleksfullt hem.



Jag blir så förbannad så jag skulle vilja söka upp de små odjuren till ungar och kasta stenar och flaskor på dom för att de ska få känna på vad de utsätter andra för,men sen tänker man efter och kommer fram till att så gör man inte som vuxen.Jag menar visst att man kan vara hårdhänt mot djur som liten men nånstans går väl ändå gränsen.Ett fullt friskt barn vet att man inte sparkar och slår en katt utan att den gör illa sig.Så vart ligger felet?Föräldrar som inte lär ut vad som är rätt och fel eller har alla barn adhd och andra bokstavssjukdomar som gör att de inte fattar bättre?Usch vad arg jag blir.
Men sen så finns det då sånna guldkorn som damen i texten som gör en sån här fin handling.Det är tur att det finns sånna som henne.hur hade det sett ut utanför dörren idag annars?

En varm tanke till alla katthem i vårt avlånga land som brinner för våra fyrbenta,alldeles för ofta dumpade vänner..

Kommentarer
Postat av: Mikkiz

lystring! nu har allas våran katthjälte varit i farten igen, men hon är dock inte farlig för allmänheten.. bara för de som gör små lurviga djur illa..

2006-06-03 @ 11:17:38

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback