en magnifik Fredag och en varm och trött lördag

Efter att ha pluggat hela kvällen på torsdagen med mitt Paris arbete och tittat på Sverige mot Paraguay all by myself så blev det inte natti natti förrän 02.00. Sen ringde klockan vi 05.20 och jag låg kvar och undrade om jag ens hade hunnit sova nåt. Gick upp och åt packade det jag skulle ha med mig, sminkade mig och sa hejdå alla sovande. Sen begav jag mig ner till tåget. Ganska folktomt och skönt på vägen ner. Inte så mycket folk på tåget heller vilket jag inte direkt klagade över. Eftersom jag skulle vara i skolan 08.50 så var det ingen ide´ att gå hem till mamma innan så stannade kvar på stationen och käkade frukost fram till 08.35 då jag gick till skolan. Anmälde mig och satt sen och pratade med en trevlig tjej från Enköping som också skulle skriva prov. Efter mycket om och men blev vi insläppta in i salen. Skrev provet på 45 minuter ungefär men blockade mig totalt på de saker jag kunde stenhårt men skrev de saker som jag tidigare inte varit så säker på så förmodligen så kuggar jag och får skriva om på torsdag då jag ska göra den muntliga delen av provet. Men men kändes rätt okej ändå när jag gick därifrån hem till mamma trots att det inte gick som jag hoppats på provet. Käkade frukost och så följde jag med mamma och gjorde ärenden. Var och gjorde en nyckel hem till henne eftersom jag inte hade någon, fick en lila hatt till den som tog evigheter innan vi fick dit den ordentligt. Skiljdes från mamma vid centrum och gick hem till Mikkiz som nog trodde att jag hade motor i rumpan med tanke på hennes min. Drack kaffe och lyssnade lite musik medan hon käkade lunch. Sen begav vi oss till Hälla på cykel, vilket var lite små jobbigt i uppförs backarna på vägen dit men klarade upp utan att stannaJ. Väl framme, varma och halvt slut så gick vi in på systemet. Hade sagt till mamma att vi skulle till systemet snabbt och handla ett par cider men så blev ju inte fallet. Cirka 30 minuter senare kommer vi ut med två fulla kassar med både cider och öl. Mamma hann ringa och undra var sjutton vi höll hus också eftersom vi skulle hem till henne och dricka kaffe efter Hälla. Nerförbacke på vägen tillbaka så var där inom 10 minuter. Skramlade och klirrade i trappen så hörde nog lång väg att vi var på väg. Väl inne i hallen så fick vi en lite suspekt blick och jag var snabb att slänga in en kommentar innan hon gjorde det. Satte oss ute på balkongen och blev kvar där hela eftermiddagen. Slängde på bikinin för att få lite färg, åkte på kläder efter någon timme då armarna började svida. Mikkiz som satt i solen blev onykter för ett tag så var tvungen att flytta in mot väggen i skuggan. Det var ganska roligt faktiskt. Min bror och pratglada tvillingarna Kanth gjorde oss sällskap i någon timme också vilket var trevligt. Inte ofta man ser bror min annars. Sen försvann allihop så blev bara Mikkiz och jag kvar. Släpade fram musik så 1½ timme framåt fick grannarna lyssna på Jhennys och Mikkiz`s ”nu är vi femton år igen” blandning. Var hur härligt som helst. Kom fram till att vi nästan gjort slut på båda våra påsar. Sparade lite vi skulle ha med oss ner. Fixade smink och jag böt kläder sen tog vi våra cyklar och stack iväg till centrum och stack in på ICA en snabbis. Sen förbi mamma igen och hämtade det sista vi hade kvar och vatten till MikkizJ Sen bar det av ner till vattendraget. Gick sista biten in mot drag området vilket vinglade mer än när vi cyklade. När vi anlänt och parkerat och druckit upp det vi drack på vägen ner så gick vi och letade upp min bror som väntade på att få mjukisdjur som jag fick släpa ner åt honom som han skulle byta till ett större. Mikkiz fick sin älskade djävul (en illröd hårig sak med horn) som hon pussat och pratat med hela vägen ner. Ingen var lyckligare än hon. Efter att ha pratat med lillebror med vänner ett tag så sa vi hejdå och vi gick vidare inåt. Gick sträckan ett par gånger fram och tillbaka. Stack in till stan för att hämta ut pengar vilket kändes extremt långt att gå dit men inte tillbaka (jag undrar varför *S*).

Träffade på Jane och Tony i vimlet och bestämde att vi skulle mötas i mälartältet senare eftersom vi skulle möta upp Thomas först som ringt ett antal gånger och undrat vart vi var.

Han hade av någon konstig anledning fått för sig att vi ville ha en flaska sprit men det var fel. Var bara ute efter lite grann. Hursomhelst så gick vi in på mälartältet efter att ha harvat fram och tillbaka ett par gånger till. Mötte upp Jane och Tony därinne. Beställde varsin cider och satte oss i vimlet och snackade lite. Först då såg vi några ansikten vi kände igen (men just dom var ansikten man inte ville känna igen), vi som gnällt halva kvällen att man inte såg nån man kände. Men jag körde ju lite dubbelt där eftersom samtidigt som jag gnällde så gick jag med stora solbrillor på mig (som Mikkiz tjatade om att jag skulle ta av mig) för att ingen skulle känna igen migJEfter att ha suttit och snackat med Jane och Tony ett tag i tältet så gick vi. De skulle hem så vi började gå mot början av draget. Skulle samtidigt möta upp först min bror eftersom han tänkte använda mig som sin packåsna och sen en människa som varken jag eller Mikkiz sett på väldigt länge. Men efter att ha träffat min bror, sagt hejdå till Jane och Tony så dök aldrig personen i fråga upp så vi gick och kissade och sen vidare för att möta upp Thomas vi vattnet vid lögarängen. Hade blivit bra mycket folk vid den tiden så tog ett bra tag att komma fram till lögarängen. Väl framme så hittade vi Thomas vid vattnet som var mer påverkad än mikkiz, mig själv och halva draget tillsammans. Hursomhelst så fick jah min efterlängtade grogg och Mikkiz fick läsk eftersom hon inte ville ha (inte då nej men sen gick det bra *S*).Efter att ha suttit där med Thomas ett tag och gjort allt för att bli av med honom så fick jag syn på ett välbekant ansikte vid strandkanten. The one we were waiting for.

Mikkiz såg lite förskräckt ut när jag sa att han stod där (gulligt) så jag tänkte att denna person ska vi inte låta försvinna i vimlet så gick fram och petade honom på armen. Han såg rätt paff ut när han vände sig om, han hade nog inte väntat sig att det var jag som skulle stå där.

Fick en kram och lite gnäll över att vi inte mött honom där vi sa tidigare (sen att vi stått och väntat på bestämd plats vid bestämd tid var tydligen en annan femma), talade om för honom att Mikkiz och hans farbror (Thomas) satt vid kanten. Han gick dit och gav Mikkiz en kram och så Thomas efter det. De var hur söta som helst där de satt och höll om varandra som farbror och brorson. Kalle Baah började spela och var hur skön stämning som helst. Mikkiz var duktig och gjorde INTE som hon brukar när personen är i närheten av henne. Satt och pratade ett tag och försökte lugna Mikkiz då och då när hon såg ut att vilja spränga någon i atomer (kan förstå henne). Efter mycket om och men så stack Thomas hem och Baah spelningen tog slut. Började röra på oss inåt mot området. Efter mycket velande vad som skulle göras så mötte vi upp Jocke och tvillingarna en snabbis och sa hejdå till dom lika snabbt ungefär. Jag och Mikkiz följde sedan personen en bit på vägen sen och sa hejdå vid power meet bron. Sen gick vi till cyklarna och diskuterade kvällen. Var skönt att cykla hem mitt i natten, hade lust att sjunga men gjorde inte det för Mikkiz skull.

Sa hejdå till Mikkiz utanför mamma och gick sen upp. Pratade med henne ett tag om kvällen och sen tog jag mina saker och gick hem och la mig. Hade tänkt sova på soffan hos mamma först men den var upptagen. Väl hemma lyssnade jag på musik ett tag och ringde Marcus. Sen gick jag och la mig.

Vaknade 4 timmar senare av att jag hörde pappas röst. Min första tanke som dök upp var att shit har jag gått och dött nu också. Varifrån jag fick den tanken vet jag inte riktigt men hade inte så stor koll på vart jag var när jag slog upp ögonen heller såJ

Snurrade fram och tillbaka i sängen, gick upp och drack vatten och gick och la mig igen. Lyckades somna om i 20 minuter till då mitt larm ringde. Packade mina saker och tvättade av mig lite (var helt svart och mina vita byxor var inte vita längre) och sen gick jag till mamma som satt på balkongen när jag kom gående vid halv tio på morgonen. Snackade lite och tog en macka innan jag knatade ner till stationen i den gassande solen. På vägen ner mötte jag folk som var på väg hem från vattendraget och jag kan säga att jag kände mig fräschast i hela världen när jag såg dom (och ändå var jag inte fräsch). Nej usch för att ha varit dom då. På stationen så hade jag gjort en miss i tågtiderna så tåget skulle inte gå förrän klockan 12. Så gick in och köpte min biljett och sen så satte mig och väntade. Hann lagom sätta mig då jag fick en överraskning som skrämde mig en aning. Men men, vet inte vad jag ska säga om det.

Kom hem till ett soligt Stockholm efter att tåget gått sönder tre gånger. Gick ner på ängarna och mötte Marcus och sen kom också Mackan. Satt ute ett tag sen så gick vi hem. De kollade på fotboll och jag låg halv avsvimmad i soffan och pendlade mellan att vara vaken och att sova.








Kommentarer
Postat av: MrsElmo

hehe..he.. vet inte var jag ska börja att kommentera, eller hur jag ska uttrycka mig.. men jag satt och garvade högt för mig själv (och åt mig själv också kan jag tillägga)...måste skriva ut detta, ett minne att bevara...

2006-06-19 @ 20:09:12

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback