knäckt igen

Jaha och så mår man dåligt igen nu då när jag precis fått veta att en bit bort här nere vid värmeverket vid lötsjön finns en katt koloni.Hemlösa katter samlas i värmeverket vilket blir problem för de som arbetar där så vecka 3 2005 och framåt så skjuter de katterna om de inte får tag på hem åt dem eller lyckas med att placera dem i akuthem.Så i 1½ år har de nu avlivat en massa katter därnere.USch jag mår så dåligt.
Tittade på en dokumentär film om fisksätra katthem (finns på deras hemsida) och jag blev så glad när jag såg den.Var en film om hur en dag på katthemmet är och man fick även se massor av underbara katter.
Vilken tur att sådana eldsjälar finns,människor med stora bultande hjärtan för de små söta hårbollarna som oftast är dumpade av olika slag.
USch nu kommerj ag tänka på katt kolonin varje gång jag går förbi därnere och man har ju sett ett antal katter därnere som jag tidigare trodde var personer utekatter men nästa gång kommer jag veta att dem är hemlösa.
Blir helt knäckt av sånt här.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback