where the action were





Where the action is

 

I onsdags var dagen med stort D. För att göra långt kort.

Efter att dragit ut på tiden en aning hemma med mat, smink o dylikt så kom vi äntligen iväg.

Besökte systemet och åkte sedan tunnelbana in till kungsträdgården, och ja vi både syntes och hördes nog en del på t-banan *S*. När vi tagit oss upp för miljoner mil långa rulltrappor upp till marknivå så började vi våran promenad mot vad vi trodde var rätt båthamn. När vi tagit oss till fel hamn (den vid slottet) så frågade jag en trevlig tjej vart vi skulle ta vägen om vi skulle till skansen. Hon pekade mot det hållet vi kom ifrån och sedan in mellan två hus. Vi hade alltså lyckats med att ta världens omväg *sucka*

Vi gick tillbaka samma väg vi nyss kommit ifrån och kilade sedan in mellan husen hon pekat på. Där på en trång gata såg vi tre pojkar passera förbi och en av dem var läskigt lik våran svenska prins. Vet fortfarande inte om det var han eller inte, hursomhelst så såg vi vatten med båtar framför oss så efter mycket om och men så hade vi våra biljetter till rätt båt. Vi satte oss och drack cider i solen medan vi väntade på att båtjäkeln skulle komma in. På båten var man mer exalterad än normalt, var ju skittufft att åka djurgårdsfärja, satt som ett barn och stirrade ner i vattnet och studerade allt som passerades på vägen som värsta turisten. Fick några slemmiga fransoser (vad vi tror att dem var) efter mig, så på min knaggliga engelska försökte jag svara på frågor på ännu värre engelska än min egen typ om en karta och vart vi var och så vidare. När vi klev av vid grönan så hörde vi musik och jag fick eld i röven. Skyndade fram sicksackandes mellan folk med Mikkiz i hälarna men kom sedan på att vi inte visste om vi skulle vänster eller höger vid stora vägen utanför grönan. Efter att ha frågat ett gammalt par som skrattade gott åt oss så gick vi åt höger. Fick våra biljetter kollade, ett snyggt armband runt handleden och sedan drack vi en cider till innan vi gick in. Hörde musiken och såg scenen typ väldigt många meter upp i luften. Vi dog av ansträngning av tanken att gå ända upp dit innan vi upptäckte att det fanns rulltrappa J Däruppe var det väskkontroll så vi hetsdrack ölen vi hade kvar och gömde sedan en kvar i busken vid toaletterna. När vi kom in så såg vi till stor besvikelse Backyards stora dödskalle pryda scenen, hade hoppats på att dom skulle spela senare på kvällen men icke. Sena som vi var (kom två timmar efter insläpp) så hamnade vi tyvärr inte så bra till. Våra rockgudar gick på vid 17.20 tror jag att klockan var och solen gassade. Såg skittskigt och Mikkiz såg typ inget så efter halva spelningen så backade vi in till sidan där solliden scenen (allsångs scenen) stod. Satte mig på ett staket som gick runt den scenen och såg kanonbra resten av spelningen. Sjung för full hals och klappade och tjoade. Sista låten blev jag ner puttad av en vakt men gjorde inget för var min favvis låt.

Det var ingen 100%ig backyard spelning men var rätt nöjda ändå. Det bästa av allt var att de spelade mina två favvis låtar som avslut efter varandra, det var höjdpunkternas höjdpunkt.

När Backyard tackats av så skyndade vi ut till toaletterna. Var sjukt kissnödig. Passade på att ringa några samtal också och relaxa lite. När vi kom tillbaka in på området så var det proppfullt så gick knappt att komma fram. Vi som trodde att Backyard babies skulle vara dragplåstret, tji fick vi. Hellacopters spelning var lång och seg och inte alls vad jag hoppats på, men så är det inte min smak av musik direkt heller. Men jag såg nog mer road ut än Mikkiz i alla fall *S*. Vi bestämde oss för att dra runt 20 tiden. Mådde lite kasst och var trötta. Fotade vi det enormt fula trädet (man kör huvudet genom hål) inne i rulltrapps entren sen gick vi sakta ner för backen mot grönan. Satt och snöade lite på allt runtomkring på en parkbänk vid vattnet medan vi väntade på båten. Båt turen tillbaka gick alldeles för snabbt, så kände mig lite putt. Hur som helst så kom vi hem hela med skitiga skor, susande öron, en halv solbränna i nyllet och rätt så nöjda med kvällen. Inget tok denna gången, vi var för trötta helt enkelt! Desto mera tok nästa gång!

 
Kanske ska påpeka också att digitalkamerorna krånglade så Mikkiz fick ett par bra bilder o jag kom hem med en videosnutt på 39 sek utan ljud.Men några bilder blev det iaf..och så har man ju en del suveräna bilder från tidigare spelningar så tror man överlever.

Kommentarer
Postat av: mrselmo

grym sammanfattning av kvällen.. as usual :o)
Skickar du över dina bilder till mig sen, så får du mina.. ska skicka in till korthuset tänkte jag...
Rock n roll Backyard for life...

2006-08-14 @ 17:56:18

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback