ljuset återvänder

Det känns bättre nu. Situationer som löst sig, bra väder och en trevlig helg i ryggen.

Fredagen var riktigt trevlig med kinamat och film, satt länge och väl och försökte äta med mina fina pinnar som jag fick av Mikkiz i tisdags (tackar så mycket för det), liten snits fick jag in på det till slut efter mycket arbete.

 

Och så igår då. Begav oss till Kista, shoppade lite och så fick vi av en slump se att Charlotte Perelli och Pernilla Wahlgren skulle uppträda och göra pr för sisters som de gör reklam för.

Kan ju inte direkt säga att någon av de två gör musik som faller mig i smaken men det var riktigt trevligt. Charlotte gjorde Monika Zetterlunds gröna små äpplen. Det var riktigt vackert. Rös till då och då. Åkte hem sedan, hade lite msn tid medan de andra kollade på fotboll. Hade ett riktigt trevligt samtal med J, han är så great!

Stack tillbaka till kista för att se lite bio med Marcus, Mackan och Sandra. Såg united 93, riktigt välgjord och bra film med ett väldigt jobbigt slut. Var helt knäpptyst i salongen när texten började rulla. Det var en rätt konstig känsla, gick som en vind genom kroppen.

Kom hem sent, tittade klart på Evilenko som är en riktigt äcklig film, då menar jag äcklig i ordets betydelse. Filmen var baserad på en verklig händelse vilket inte gjorde saken bättre direkt. Usch vilket folk det finns, det är ju inte klokt.

 

Ätit hos Britta idag, och nu njuter jag av lugnet medan de andra är på fotboll. Så skönt att vara själv ibland. Lite tid för sig själv är mer än välbehövligt. Jag måste ha det för att inte bli tokig.

 

Ska hem på onsdag till Västerås. Bara över dagen igen, men ska vara hemma mellan 7-10 september. I alla fall vad som är bestämt hittills. Ett par dar blir det i alla fall. Ska bli skönt och trevligt. Saknar hemma då och då. Extra mycket nu när mina nära och kära har haft det jobbigt hemma. Ska ägna de jag inte är så duktig på att ägna tid lite tid och så ska jag väl även hinna träffa en ny bekantskap J Och så självklart Micaela så klart, hoppas några av de andra tjejerna är hemma också så vi kanske kan hitta på nåt skoj eller nåt. Var alldeles för länge sen det.

 

Är inne i en Cornelis period nu, driver min omgivning galna men det skiter jag i. Älskar hans musik så måste lyssna lite till och lite till och lite till.

Somliga går med trasiga skor ligger ju varmt om hjärtat, säger det dig något Mikkiz? Ha ha.

 

Den 7 september kommer jag att få min dom om jag ska bli opererad eller inte, nervös är ju bara förnamnet. Hoppas så innerligt att jag slipper.

 

Nehe slut skrivet för nu..tjingeling!

  

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback